Nu kan jag inte så mycket om ämnet men spontant känns det som något du borde ta upp med din läkare.
/Maria
#0: Nä, om du går till en seriös kiropraktor, dvs en legitimerad som arbetar på en mottagning, då vet de nog hur och vad de ska göra, och inte göra! Jag trycker att du ska ta kontakt med en kiropraktorklinik (googla på vad som finns i din stad eller i närheten av där du bor) för de är duktiga på att laga ryggar, fixa till sneda kotor m.m.
Tala om att du har skolios och att du är lite orolig över att något ska gå fel, då är de extra försiktiga och gör ingenting utan att fråga dig om det är OK.
Jag har varit hos kiropraktorer, jag har bara bra erfarenheter och upplever att de är väldigt engagerade, noggranna och inte bara "släpper" sina patienter hur som helst utan att ha testat olika typer av behandlingar.
Om det varit meningen att jag skulle styras, då hade jag kommit med fjärrkontroll! 😋
#1: "Din läkare"?? Hon kanske inte har någon! Hon kanske inte ens träffar någon för sin skolios, eller brukar besöka någon vårdcentral så att hon fått en husläkare (eller vad det heter numera).
Om hon nu har en läkare som hon träffar med jämna mellanrum, oavsett om det är för skolios eller nånting annat, så är det inte fel att be denne om råd, men om hon inte brukar gå till läkare ibland eller har någon som är "hennes" läkare, då tycker jag det är lite onödigt att ta kontakt med vårdcentral och boka läkarbesök bara för att fråga om kiropraktor.. Det är inte vanliga läkares område alls, och hon får förmodligen inte något svar baserat på kunskap och fakta utan bara på personliga premisser, eller nåt flummigt försök till svar om hur det är rent allmänt.
Det bästa, enligt mig, är att vända sig till en kiropraktorklinik direkt och fråga allt hon undrar, om hon vill ha en professionell bedömning.
Om det varit meningen att jag skulle styras, då hade jag kommit med fjärrkontroll! 😋
#3 Jag tog förgivet att TS kollades upp eftersom hen har en diagnos sedan tidiga tonår.
Jag tror TS vet detta bäst själv😉
/Maria
#4: Jag förstår. 😉
Jag har själv stor erfarenhet av att andra människor har tagit saker för givet, och det var oftast taget helt ur luften och det stämde inte för fem öre.
Så jag blev väl lite triggad att ifrågasätta det du skrev bara för att jag har varit med om att folk tagit saker för givet allt för många gånger. 😏
Jag har svårt att bli triggad av att andra människor tar saker förgivet när det gäller mig själv.
Antingen har de för knapphändig information eller också har de svårt att förstå och då ligger ansvaret hos dem själva.
Jag struntar i vilket 😉
Nu hamnade vi visst utanför ämnet.
/Maria