Ni som har skolios.....
…..hur är det för er i det dagliga livet?
Jag har en påbörjad skolios sen förra året, men i år så är ryggen i betydligt mycket sämre skick.
Det känns som att vilken dag som helst nu så blir jag rullstolsburen (eller vad det nu heter), jag gråter varje dag sen den började ordenkligt sen två veckor tillbaka.
Jag åkte ambulans till sjukhuset för två veckor sen, och förra veckan blev det en tur i ambulansen igen.
Jag har inte fått en tid till en ortoped medans jag var på akuten senast, så jag måste ringa till sjukhuset på måndag och kolla ifall och när jag kommer att få en tid till en ortoped.
Jag tar Ketogan 50 mg för ryggen, men det verkar inte bita, och sen så fick jag Naproxen 500 mg förra veckan, men jag vågar inte ta den på grund av min IBS.
Hur reagerar ni som tar Naproxen mot eran hälsa?
Och hur klarar man av det vardagliga livet med skolios?
Det känns verkligen som att jag vill att jag ska bli rullstolsburen och slippa all smärta i ryggen.
"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."
Vad jobbigt att du har så ont. Jag har en krånglande mage och tar Naproxen vid behov och mår bra på den. Testa!
Hur får man tag i rullstolar till en själv, tänkte ifall att det blir mycket sämre för mig, eller kommer kommunen/sjukhuset/ortopeden att ”ge” en rullstol till mig?
"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."
Rullstol förskriver en arbetsterapeut, oftast den på din hälsocentral, åt dig. Sen brukar man få göra utprovningar på Hjälpmedelscentralen, men det beror lite på var du bor/vilken region du tillhör.