Skolios iFokus

Skolios

Etikett: övrigt-om-skolios
LĂ€st 1636 ggr
[ElinTjej]
1

TT-TT

😱 Jag har sjukt ont i ryggen varenda dag. Det Ă€r sĂ„ jobbigt att dom utan skolios inte kan förstĂ„ hur ont det faktiskt gör! Jag vill bli opererad nu pĂ„ en gĂ„ng! Det Ă€r sĂ„ hemskt med skolios! Nu Ă€r jag grĂ„tfĂ€rdig av smĂ€rta :'( Kan inte klara mig lĂ€nge till ;-;

[Thiah]
0

Jag förstĂ„r absolut att det Ă€r frustrerande. TyvĂ€rr Ă€r smĂ€rtan nĂ„tt som mĂ„nga av oss mĂ„ste lĂ€ra sig att leva med. Det blir bĂ€ttre efter operationen (min egen erfarenhet) och man lĂ€r sig att leva med den smĂ€rtan man har.  Ibland kĂ€nns det jĂ€ttejobbigt och det Ă€r helt okej. Man fĂ„r tycka att det Ă€r skit och hemskt. 

NĂ€r har du din operation?

[ElinTjej]
0

I december-januari ungefÀr men vi vet inte sÀkert. SÄ ska jag fÄ en boston korsett tills operationen. Den ska jag ha 23 timmar/dygn.

[Thiah]
0

Bostonkorsetten kan hjĂ€lpa en hel del om den sitter bra.   Min hjĂ€lpte tyvĂ€rr inte utan stĂ€llde bara till besvĂ€r men det finns flera som blivit vĂ€ldigt hjĂ€lpta av korsetten. KĂ€mpa pĂ„! *stor kram*

[ElinTjej]
0

Tack đŸ™‚

luddan
0

Jag hade Bostonkorsett 23 timmar om dygnet i ca 6 Är och det Àr jag glad för nu (var det inte dÄ).. Har fortfarande besvÀr av skoliosen men hade varit Ànnu sÀmre om jag inte hade haft korsetten.. SÄ kÀmpa pÄ!

luddan
0

Vilket sjukhus ska du operera dig pÄ Elin?

[ElinTjej]
0

Akademiska barnsjukhuset i Uppsala

luddan
0

Önskar dig lycka till med din operation..

[ElinTjej]
0

Tack sĂ„ mycket đŸ™‚