Annons:
Etiketttankar-och-funderingar
Läst 5432 ggr
Linda357
2019-11-20 14:03

Massa frågor

Hej har en del frågor så vet inte i vilken tråd/ämne jag ska göra inlägget. Fyller 45 nästa månad och har inte haft så bra kontroll på ryggen sista 25 år ca, När jag var i tonåren så behandlades jag med korsett , mins ej graden på min skolios, efter det så har det inte varit någon uppföljning. Har sista året sökt hjälp på vårdcentralen pga smärtor i ryggen, remiss skickades till ortopeden och nya röntgenbilder togs av ryggen, det visar sig att jag har nu ca 43 graders skiolios, dessutom är mitt högra ben ca 2,5 cm kortare. Jag känner ingen med skolios som jag kan bolla frågor med så undrar om ni kan svara på om följande problem kan ha att göra med skoliosen (har ännu inte fått komma till ortopeden ) Smärta i ryggen om jag sitter länge (speciellt utan stöd för ryggen) Smärta i ryggen då jag står still länge eller promenerar lite längre. Det spränger i höfterna dag och natt och gör även ont neråt benen. Tungt att andas och får inhalera flera ggr per dygn, har alltid trott att det ”bara” beror på astma men har läst här på forumet att andra haft andningsbesvär. Tar Svar på om ni känner igen problemen och kan koppla ihop dem med skoliosen Ha det gott

Annons:
Linda357
2019-11-20 14:21
#1

Glömde säga att min ischiasnerv konstant hamnar i kläm och gör oerhört ont

kvadran
2019-11-21 17:29
#2

Försök få en remiss till skoliosenhet eller skriv en egenremiss om dina problem.

Upp till toppen
Annons: