Annons:
Etikettskoliosoperation
Läst 1555 ggr
Turqosa
2019-08-13 23:48

Ont lång tid efter operation

Hej! Stelopererades för 7 år sen. Har inte haft några större problem med ryggen under denna tid, lite lätt smärta då och då men det har alltid gått över av sig självt eller med en Ipren. Nu har jag dock fått jätteont precis vid skulderbladet. Det hugger verkligen till om jag rör mig på vissa sätt, och det är en otroligt stark svidande/brännande smärta som sitter precis vid en skruv på höger sida. När jag ansträngt ryggen blir det nästan olidligt, särskilt när jag sträcker på mig eller rör armen bakåt. Jag tappar nästan andan eftersom smärtan blir så stark och plötslig. Någon som kan relatera till detta? Tycker det är konstigt att smärtan blir såhär intensiv helt från ingenstans. Jag har ej haft kontakt med läkaren eller sjukhuset där jag opererades på 6 år, senast jag var där var på 1-årskontrollen. Undrar därför lite vart jag borde vända mig. Ni som fått ont en längre tid efter, hur har ni gjort? Eller hur skulle ni ha gjort? Vända sig till vårdcentralen först eller ta direkt kontakt med ortopedimottagningen? Denna smärta är verkligen inte rolig att gå runt med :( Tacksam för svar!

Annons:
Upp till toppen
Annons: