Annons:
Etiketttankar-och-funderingar
Läst 1278 ggr
Ksvensson
2018-04-22 18:49

Nattkorset

Hej hej Jag ska få min nattkorsett imorgon (41 grader) och jag är sååå nervös, och jag har några frågor 1: gör det ont att sova med den? Hur hemskt är det liksom, kommer jag behöva vara ledig från skola första natten eller så? 2:doktorn sa att det kan vara så att jag har slutat växa men vi ska prova ändå-om jag har slutat växa, hjälper det inte alls då? 3:om det inte fungerar kommer jag behöva opereras då? Hur jobig är operationen? Tack för eventuella svar!

Annons:
Ksvensson
2018-04-22 20:04
#1

En fråga till: har hört att på vissa ställen får man övernatta på sjukhuset när man får sin korsett, vet nån om det är så i uppsala?

smurgfen
2018-04-23 10:15
#2

Det finns goda själ varför läkarna förespråkar användandet av korsetten i första hand. En operation har alltid risker även om de i dag generellt är låga. Nackdelen med operation är även sämre rörlighet i ryggen pga steloperationen. Det är inte så farligt med korsett. Du kommer säkerligen tycka att den är lite konstig känsla första dagarna, men det ska inte göra ont eller skava. Efter några dagar användande märks knappt korsetten då kroppen och hjärnan vant sig. Var noga vid utprovningen om någon del skaver eller klämmer åt. Rör på kroppen så mycket du kan och glöm inte armarna. En dåligt anpassad korsett blir påfrestande i längden att bära. Oroa dig inte för mycket då sjukvårdspersonalen är hjälpsamma och erfarna. Tveka inte att fråga om du undra över nått mer. Lycka till med ryggen

Upp till toppen
Annons: