Annons:
Etiketttankar-och-funderingar
Läst 4026 ggr
Pergus
1/12/18, 10:49 PM

Snedare igen, trots steloperation- Är detta vanlig

Hej!

Jag stelopererades för skolios 1990 (var då 13 år) jag blev 5 cm längre, från 172 till 177 cm  av op. Har upplevt att min rygg blivit snedare under senare år och idag när jag mätte mig har jag "krympt" till 174 cm. Jag är 41 år idag och det var ju längesedan operationen, men ska det öka så mkt? Någon som vet, har erfarenhet av detta?

Annons:
kvadran
1/13/18, 9:26 AM
#1

Är du opererad med harringtonstag?

[Thiah]
1/13/18, 11:41 AM
#2

Att man krymper är normalt när man blir lite äldre ;) På vilket sätt tycker du att du blivit snedare?

Annis73
1/17/18, 7:40 PM
#3

Pergus, vilket sjukhus blev du opererad på? Jag år 44 år och blev opererad i Malmö när jag var 14 år. Upplever också att min rygg blivit krokigare, men har inte varit på kontroll sen tonåren.

kvadran
1/18/18, 10:36 AM
#4

Att jag frågar om harringtonstag beror på att den typen av operation KAN leda till flat back syndrom. Inte att det nödvändigtvis gör det men det finns en risk. Ta kontakt med det sjukhus ni blev opererade på.

Pergus
2/27/18, 6:47 PM
#5

Hej tack alla för svar:

 Annis! Ja det var i Malmö.

Thiah: "Puckeln" har blivit större, axeln på motsvarande sida lutar mer, och jag har uppenbarligen sjunkit ihop eftersom jag "krymt" 3 cm sedan op.

Kvadran: Jag tror det heter Harringtonstag (?), låter bekant.  Vad är flat back syndrom??

Upp till toppen
Annons: