Annons:
Etikettövrigt-om-skolios
Läst 2712 ggr
Lillatrollet
2017-10-13 12:08

Medicinsk invaliditet

Hejsan!

Har nu gått 2 år sedan jag opererade mig, och har börjat med processen att få ersättning från mitt försäkringsbolag. Då jag fortfarande har massa smärtor varje dag, plus att mitt ärr blev rätt fult (sprack längst upp så är liksom en jätteful grop där). Så tycker jag att jag fick väldigt lite ersättning, och har försökt överklaga.

Det jag mest undrar är ni andra som har fått ersättning för medicinsk invaliditet, hur många grader invaliditet fick ni? Och om ni skulle beskriva problemen ni har?

Jag har somsagt smärtor varje dag, ibland lite bättre men oftast väldigt ont. Enda gången det känns bra är när jag ligger plant på rygg i sängen, men ibland hjälper inte ens det. I princip annars har jag alltid ont. Har svårt att sova pga detta pga jag vaknar flera gånger och måste byta position pga smärtan. Har svårt att utföra hushållssysslor då jag bara kan göra typ max en sak per dag och jag jobbar fortfarande bara 75% och är sjukskriven 25%, vilket jag knappt klarar. Sen ska man dessutom orka med rehab också

Jag fick 5% medicinsk invaliditet för detta, när typ hela mitt liv har blivit omkastat.(jag hade inte det minsta ont innan jag opererade mig.) Jag tycker det lät väldigt lite, därför vill jag jämföra vad ni andra har fått för % ungefär! Jag har vänner som har knäskador (men kan fortfarande göra allt i livet förutom att möjligtvis springa ett maraton kanske) som fått 3,5%. Vilket gör att det känns som ett hån för mig, som inte kan göra nånting nästan..

Annons:
Upp till toppen
Annons: