Tankar och funderingar

Sjukhusbesök, mens

2017-10-12 18:12 #0 av: Bella030303

Jag ska till sjukhuset imorgon fredag 13 Oktober. Självklart fick 12åriga lilla jag min mens idag. Jag antar att de kommer diskutera korsett för min krök på 28 grader. Jag kommer förmodligen få ta av mig tröja.

Måste man ta av sig byxor om man t.ex bär tights? Behöver man ens ta av byxor? De behöver ju förmodligen olika mått och då ska byxorna av.
Pappa kommer vara med mig och han kommer de bindan. Jag skäms. Vad ska jag göra jag vill inte att läkaren eller pappa ska se att jag har en binda.

Hur långa brukar dessa besök vara?

Anmäl
2017-10-12 18:25 #1 av: Ziryen

Du BÖR verkligen inte skämmas för din mens, det är naturligt och hälften av befolkningen har det, har haft det eller kommer att få det. Men jag förstår definitivt sitsen du är i, jag fick min mens när jag var 10 år och jag mådde så otroligt dåligt över det länge. Om du tycker det är väldigt jobbigt kan du pröva att ha tampong och trosskydd, då är det inte lika tydligt.

Kan inte besvara på hur långa besöken brukar vara då jag har mild skolios och inte behöver korsett. Men när de kollade min rygg behövde jag inte ta av mig mina byxor. Så tror egentligen inte du behöver oroa dig över det om du inte har höga tights. :)

Styrkekramar till dig, mens är förjävligt men hoppas du kan finna någon trygghet i att vi alla varit i samma situation och det är verkligen inget du behöver skämmas över. Hjärta

Anmäl
2017-10-12 18:31 #2 av: Ms_Raptorskull

Kanske din pappa kan vänta utanför om det behövs? De flesta läkare har sett hur mycket blod som helst och pinsammare grejer än en binda så han/hon kommer antagligen inte ens att reflektera över det:)

Anmäl
2017-10-12 18:38 #3 av: Snowblind

Du kan ha boxertrosor så borde det inte synas så väl :)

Hjärta till er. Blomma ha en fortsatt fin dag!!

Anmäl
2017-10-12 20:08 #4 av: Thiah

Dom kan be dig att drs ner byxorna lite typ mot höfterna men mer än så har jag aldrig blivit ombrdd att göra.

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. /Nalle Puh

Sajtvärd på Gravid.ifokus.se

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.