Korsettbehandling

Korsett?

2017-09-21 14:14 #0 av: Bella030303

När jag var hos en specialläkare räknade han snabbt ut att enligt mina precis tagna röntgenbilder trodde han att jag har en krök på ca 20 grader men det var inte säkert då sjukhuset skulle komma med exakt svar sen.
Min sjukgymnast har fått röntgenbilderna men inte vi. Hon sa att om hon mindes rätt var kröken på 28 grader!
Vi har fortfarande inte fått en tid på sjukhuset för att diskutera korsett osv.
Min krök gick från 0 till ca 28 grader på 6 månader vad vi vet. Växer bara i ett år till förmodligen

Tror ni det blir korsett eller kommer de Vänta och se vad som händer? Tips för att övertala de till korsett?

Anmäl
2017-10-02 01:48 #1 av: Thiah

Har du fått reda på hur det blir redan?

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. /Nalle Puh

Sajtvärd på Gravid.ifokus.se

Anmäl
2017-10-02 21:23 #2 av: Bella030303

Nej, ska till doktorn om två veckor alltså i mitten av oktober.

Anmäl
2017-10-06 12:40 #3 av: idanina

Hej,

gränsen för korsett brukar gå runt 24-25 grader i Stockholm, men det kan variera i landet. I vissa delar av landet är de mer positivt inställda till korsett än andra. Mätningarna de gör är inte helt lätta att tyda och kan skilja på fem grader beroende på vem som gör bedömningen. Om du vill ha korsett så är det alltid bra att vara lite påläst innan (googla på nätet efter information). Då har man ett bättre förhandlingsläge.  Lycka till och berätta gärna hur det går!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.