Annons:
Etikettallmänt-off-topic
Läst 3179 ggr
Eda
2017-08-17 09:07

Topp som är lätt att ta på och av!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Stickbeskrivning på stickad topp, mycket enkel att utföra, inget mönster behövs!
Den består av två fyrkanter, som sen sys ihop.
Om du inte kan sticka sjäv kanske du har en anhörig som kan.

Toppen går att göra öppningsbar med blixtlås i den ena eller båda sidorna för att förenkla på- och avklädning,
Min topp är i bomullsgarn, stickad i slätstickning med en mönsterbård på framstycket. Bården kan man hoppa över om man så vill,  garn och sticksätt kan varieras.
Beskrivning se: Stickad topp för barn eller vuxen som kan göras öppningsbar i sidan

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Eda
2018-05-10 08:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Jag har nu gjort beskrivning på en mycket lättsydd sommarblus som är lätt att ta på och av eftersom den är knäppt i sidorna med magneter.
OBS! Om man har Pacemaker skall man inte använda magneter, eftersom de stör frekvensen, då kan man i stället knäppa ihop med kardborrbandsbitar.

https://textilochtips.wordpress.com/2018/05/06/sommarblus-mycket-lattsydd-kan-knappas-med-magneter/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: