Annons:
Etikettandra-behandlingsmetoder
Läst 4376 ggr
Tobewithme
2017-07-18 18:06

Schroth metoden

Hej! Jag har en dotter på 10 år som fått diagnos skolios och hon har 46 grader uppe och 29 grader nere. Hon väntar på korsettbehandling och magnetröntgen av hjärnan då skoliosen är progressiv, alltså förändras snabbt. Man vill utesluta något problem i hjärnan. Men till min fråga! Jag har kollat upp en klinik i London och en i Tyskland som jobbar med träning för de med skolios. Är det någon som har varit där som jag kan få ställa frågor till? Undrar mycket men vill inte ringa dem ännu då jag vill få en tydligare bild från er med erfarenhet först. Det är kanske just den kliniken i Tyskland som jag funderar mest på då de verkar ha juniorprogram för barn upp till 10 års ålder. Någon med erfarenhet?

Annons:
idanina
2017-10-06 12:27
#1

Hej,

Ja vi har mycket positiva erfarenheter och den behandlingen räddade vår dotter från operation. Hon minskade 8 grader.  Du får gärna maila mig på karinomagnus@yahoo.se men du kan också läsa ett inlägg från mig längre bak i tråden (2016) då vi kom hem från London efter behandling Schroth.

linslynx
2017-12-18 10:19
#2

Hej! Såg ditt inlägg lite sent men du kan höra av dig till mig om du vill. Min dotter minskade sin scolios från 39 grader till 21 genom träning i London på SOS scoliosis. Titti Guldstrand projekt.leva@hotmail.com 070-6735676

Upp till toppen
Annons: