Annons:
Etikettandra-behandlingsmetoder
Läst 2228 ggr
idanina
11/7/16, 6:28 PM

Erfarenhet från Londonkliniken...

Hej,

För ca ett halvår år sedan sökte jag febrilt efter information från någon som varit på kliniken i London och vad de hade för erfarenhet. Detta var i april 2016. Nu ett halvår senare så kan jag själv dela med mig av våra erfarenheter och hoppas att någon får nytta av informationen. 

Vår då 15-åriga dotter fick diagnosen skolios i november 2015 och hade då 23 grader. Fem månader senare var hon uppe i 40 grader (40 /23,5) och låg då på operationsgränsen. Detta var i april 2016. Vi hade två tveksamma veckor om vi skulle åka till London eller inte men bestämde oss ändå ganska snabbt. Min man åkte till London och gjorde ett studiebesök på kliniken och vi läste om metoden, sen var vi övertygade. Redan i juni var vi på plats för ett fyraveckorsprogram. Vi ringde även Tyskland ska tilläggas men de hade ingen plats för oss förrän i november och det var också oklart hur mycket föräldrarna fick närvara under behandlingen så det blev London. Där fick vi vara med hur mycket som helst.

Klinikens egna rum var redan fullbokade så vi bokade två olika boenden via Homeaway istället. Att få ett boende som var ledigt hela perioden lyckades vi inte med. Men vi bodde toppenbra!

Kostnaden uppgick till ca 50 000 kronor för behandlingen med tillägg för privat boende på ca 30 000 kronor. Utrustningen gick på ca 3 000 kr och vi bad att få den hemskickad till vår adress i Sverige vilket kostade ca 600 kr extra. Vi tog banklån för detta (lade lånet på huset).

Vi ångrar inte en sekund att vi åkte! Idag tre månader senare har hon gått ner från 40/23,5 till 32/15 och det finns ingen operationsrisk längre. Sjukgymnastiken är svår att lära sig och det behövs verkligen specialinstruktioner, så den kan inte ersättas med något likvärdigt hemma. De tränar ca 6 timmar per dag. De som åkte 2 x 2 veckor har inte fått alls lika bra resultat som de som åkte 4 veckor i sträck. 

Har ni fler frågor får ni gärna ställa dem, men jag är så glad att vi sluppit operera! Lycka till alla!

Annons:
linslynx
2/26/17, 11:46 AM
#1

Vill bara säga….underbart! Har tidigare skrivit om min dotter som också har enormt bra resultat efter träningen. Kul att det har gått så bra för er!

Upp till toppen
Annons: