Annons:
Etikettmedlemmar
Läst 1572 ggr
gronahuset
8/30/16, 9:55 AM

Tack för allt stöd här!

Vill bara tacka för de åren jag varit in här och läst eller skrivit och för allt det stöd och den info jag fått härifrån. Vår dotter har nu fått sluta med sin nattkorsett som överkompenserat hennes krökningar. Hon har 3 krökar varav en sitter högt i nack-ryggen så skoliosteamet var oroliga för att korsett inte kulle hjälpa eller tom göra kröken högst upp ännu värre. Min dotters variant är väldigt ovanlig så de visste inte riktigt alls vad de skulle göra. Men ibland har man tur, och det har fungerat toppen. Vår dotter är också stenhård med vad hon företar sig och trots att det varit psykiskt och fysiskt jobbigt har hon haft korsetten i sort sett varje natt under flera år. Vi övervägde länge att åka till skolioskliniken i London, men beslöt att avvakta. Vi la(på rekommendation från läkarna och sjukgymnast) pengarna på vanliga semestrar istället som inkluderade mycket bad/simning. Vår dotter är också väldigt noga med att löpträna och kör styrkeövningar flera ggr i veckan och detta har väl också varit ett plus. Känns så skönt att att fungerat och att hon nu är "friskförklarad". Hon har precis slängt korsetten i brännbart (efter att för säkerhets skull ha valt att ha den bredvid sängen ett par veckor). Jag upplevde skoliosteamet som lika glada som dottern och vi föräldrar att det fungerat 😀. Önskar alla lycka till och tackar för ett bra forum.

Annons:
Upp till toppen
Annons: