Annons:
Etikettskoliosoperation
Läst 2409 ggr
Lexlex
11/8/15, 1:10 PM

Konstig smärta 2år post op

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan. Blev opererad för skolios för ca två år sedan (t4-l2), operationen var mer än lyckad och smärtorna som jag ständigt hade försvann, blev bara lite trött i svanken om jag var igång mycket och även detta förbättrades med träning och att ryggen "stabiliserat" sig. Sen, för ca 2 månader sedan började jag känna som en mikro-rörelse vid svanskotan tillsammans med en skarp, huggande smärta. Det högg till på det sättet ca varannan dag. Hade rätt mycket jobb den perioden så jag kunde inte vila ryggen direkt men för någon vecka sedan så började jobbet lugna sig och jag såg till att ta det lugnt och hålla ryggen så rak och "på plats" som möjligt (använde även min mjukkorsett vid hemarbeten) och detta verkade hjälpa. Har inte den huggande smärtan längre iaf men endå fortsatt muskelsmärta på vänster sida om min ryggrad som inte riktigt går att lokalisera och smärtor som går ner i schiatica ibland. Hoppas allt detta bara är tillfälligt ><. Ville inte klaga en massa nu men kanske någon av er haft en liknande händelse och/eller vet vad det kan vara? Ska se min läkare i början av året och tänkte be om en mr om smärtan är kvar då. Hoppas alla ni har det bra med era ryggar :)

Annons:
Jeanettejon
11/13/15, 12:03 PM
#1

Jag har haft konstiga smärtor i rygg, ländrygg och ner i sätesmusklerna men jag vet inte om det beror på operationen eller inte eftersom jag var 12 år när jag opererades. Så jag minns inte så mycket av tiden innan, hur det kändes och så. Har stelop samma kotor som du. Men jag tror nog din kropp fortfarande håller på att anpassa sig säkert. Mitt problem verkar sitta i mina höftleder då jag håller på med akrobatik och all rörelse blir i höften.

Upp till toppen
Annons: