Annons:
Etikettövrigt-om-skolios
Läst 3695 ggr
Jeanettejon
2015-10-28 17:03

Pole dance med steloperation

Hej!

Är det någon här som har stelopererat sig för scoliosen som tränar pole dance? Vore roligt att dela lite erfarenheter :)

Annons:
Gasoline
2015-10-28 17:19
#1

Har aldrig provat men tror nog att det går fin fint om man normalt sett inte har bekymmer med att utföra diverse saker på grund av ryggen. Kanske att omfattningen av stelopertionen spelar in hur bra man kan utföra det, men man känner ju själv hur rörlig man är :-) Och… Man hittar nog en del muskler som man inte trodde att man hade samt en hel del ömhet i ryggen tills man är van

Jeanettejon
2015-11-01 16:57
#2

Det stämmer Gasoline :) pole dance är en av de bästa träningsformer i världen om du frågar mig. Jag tränar nästan varje dag. Vet några som har scolios som tränar pole men ingen som är stelopererad så det skulle vara kul att dela lite erfarenheter och tips med någon. Man får verkligen kämpa 10 ggr mer än alla andra när man kommer upp i nivå när man är stelop och sysslar med akrobatik. :)

sandrasoederlund
2015-11-04 19:31
#3

Har inte provat och tror inte jag skulle klara av det, inte i nuläget i alla fall. Tyvärr. Men skulle ju vara kul att prova i framtiden kanske!

Men du är himla grym som fixar det! You go girl!

Jeanettejon
2015-11-13 12:07
#4

Det är superkul Sandra! Om du kommer förbi Norrköping någon gång så kom upp till min studio så kan jag lära dig några snurrar :D

sandrasoederlund
2015-11-14 12:10
#5

Haha men absolut! Måste bara öka min bålstyrka med cirkus 100 % först eller så ;D Får du inte ont av att hålla på med detta, eller funkar det bra? :)

Gasoline
2015-11-15 19:59
#6

Hehe, ser nu att jag svarat helt tokigt i #1, antingen läste jag ts alldeles för snabbt eller så har det redigerats. Trodde tråden handlade om ifall man skulle kunna utföra detta efter en operation, därav mitt märkliga svar :-P haha, vad tokigt det kan bli ibland. Men för att svara på ditt inlägg så Har aldrig provat men skulle vara kul att testa.

Annons:
Jeanettejon
2015-12-17 16:55
#7

Haha det är ingen fara Gasoline :) Nej jag känner inget av ryggen när jag tränar Sandra. Men jag har aldrig haft ont av min operation. Jag har precis startar en blogg och där kommer jag skriva lite om hur det är att hålla på med akrobatik och vara stelopererad :) http://adorepole.se/bloggar/jeanette

sandrasoederlund
2015-12-18 17:42
#8

Men vad skönt, att du inte har ont och att du inte får det av att träna! Då är det ju liksom bara att fortsätta :D Har du en helt stelopererad rygg eller delvis förresten? :)

Jeanettejon
2015-12-20 12:54
#9

Jag är stelopererad från T1 till L2 så i princip hela ryggen. :)

eles90
2016-04-06 13:27
#10

Hej! Var inne och kollade på din blogg och, ja, wow. Vilken inspirationskälla du är! Visste inte att pole dancing var ett alternativ för stelopererad men skönt att jag hade fel :) Definitivt något man måste prova på! Riktigt kul att se din blogg måste jag säga igen! Har själv haft sån otur med träning då jag fått fel träning av folk som inte vet nått om skolios…har varit tufft. Kul att hitta andra som faktiskt kan och inte låter det här vara ett hinder. Ger en hopp och styrkan själv att fortsätta! Tack!

Jeanettejon
2016-09-11 12:58
#11

Hej eles90! Nu var det ett tag sedan du skrev detta ser jag men vad glad jag blir! Det är menat att inspirera andra med liknande "handikapp" :) Hoppas du har hittat din tränings som passar dig. Jag har också fått erfara dålig träning med människor som inte vet något om scolios. Du borde verkligen testa Pole dance om du inte gjort det innan. Så kul och du kommer bygga upp kroppen i din egen takt. Lycka till!

Upp till toppen
Annons: