Annons:
Etikettövrigt-om-skolios
Läst 1418 ggr
[Blåttglitter]
2015-10-07 17:13

Ont i höften vid löpning

Hejhej! Jag opererades för skolios för ungefär 2 och ett halvt år sen. (Hade drygt 60 grader innan operationen, nu ca 20 grader). Min rygg har funkat bra sen dess. Visst gör det lite ont ibland och det kan ju kännas jobbigt och så vissa dagar, men jag lever med det. Hursomhelst så har jag iallafall börjat gå ut och springa för några veckor sen, men jag klarar inte av det för det gör så himla ont i min ena höft. Just när jag springer är det inte så farligt, men efteråt gör det väldigt ont. Det är på den sidan som jag lutar åt, så jag funderar på om det kan vara nåt belastningsproblem eftersom att det är på den "sneda sidan"? Är det nån annan som upplevt det här? Kan ju vara bra att höra med andra "skoliosare" om det kanske har med skoliosen att göra eller om det är nåt annat. Åldern är det inte iallafall, är bara 15 år haha ;) om ni har något annat träningstips som är snällt mot ryggen får ni gärna tipsa om det också!

Annons:
[Thiah]
2015-10-07 17:44
#1

Belastningen kan absolut vara ett problem. Du kanske kan pröva simning? Det är skonsamt och tränar hela kroppen. Min kropp klarar bra av spinning och att cykla utomhus. :)

sandrasoederlund
2015-10-09 10:19
#2

Har säkert med belastningen att göra. En tanke kanske kan vara att  prova  stretcha ut den sidan av ryggen, tex. med övningen "sidelying on a ball"? Det är bara spekulationer men det kan ju vara värt ett försök! Annars så kan du ju prova någon annan träningsform istället, som är mer skonsam :-)

Upp till toppen
Annons: