Annons:
Etikettandra-behandlingsmetoder
Läst 1673 ggr
lilliums
2015-07-14 21:44

operera brösten?

Hej

har som de flesta på sajten skolios och ena bröstkorgen sticker fram mer än det andra och på grund utav det är mitt ena bröst större än det andra och en knöl ovanför bröstet syns tydligt. Nu är det kanske inte så allvarligt för en läkare om han skulle titta på det men jag mår personligen väldigt dåligt över detta och hatar att visa mig i bikini eller bh då jag tycker att man ser att ena bröstet inte fyller ut bh:n riktigt. Jag har tydligen inte tillräckligt sned ryggrad för att få operera den.

Undrar nu om någon här fått bröst implantat bekostad utav staten på grund av en sån här grej? Eller om någon har erfarenheter utav liknande ?

Annons:
Spieluhr
2015-07-15 21:59
#1

Nu vet jag ju förvisso inte hur stor skillnad det är, men skolios eller ej. Det är väldigt vanligt att brösten skiljer sig till storlek, för vissa mer än andra. Det behöver med andra ord inte bara bero på skoliosen utan det är helt naturligt att brösten inte är symmetriska eftersom att inget på kroppen är symmetriskt. 

Det finns folk utan skolios som har bröst som skiljer sig så pass mycket att de inte riktigt fyller bh:n på ena sidan och med tanke på att du inte har tillräckligt stor krök för operation vill jag nog säga att storleken på dina bröst kommer från naturliga orsaker, och inte skoliosen. Men jag är ingen doktor, och har inte sett din krök. 

Men jag hade dock nästan 70 grader innan jag opererades och kunde ändå ha en bh som passade väl till båda mina bröst även om dom skiljer sig åt lite (som de gör för alla!) Många har orealistiska bilder på hur bröst ser ut, och glömmer att det finns en asymmetri i alla våra kroppsdelar, inklusive bröst. Ingen har, som sagt, helt symmetriska bröst. Vissa mer än andra. Så för att svara på din fråga, tror jag inte att du kan få något inplantat från staten.

[Thiah]
2015-07-17 06:01
#2

Du ska nog ha rejält olika bröst och lida väldigt mycket för det innan en operation ens kommer på tal. Jag har sned bröstkorg och två helt olika bröst. Det var lite jobbigt i tonåren men nu har jag slutat bry mig. Tittar man runt på kvinnor så är det få som har lika stora bröst. Fler som har olika faktiskt. Titta runt så ser du. Bara på tv4 nyhetsmorgon kan man ganska lätt se 3-4 kvinnor med ojämna bröst och det är helt normalt. :)

Upp till toppen
Annons: