Annons:
Etiketttankar-och-funderingar
Läst 1986 ggr
Spieluhr
6/29/15, 5:59 PM

Behöver råd angående smärta! (post-op)

Hejsan!

I februari 2015  så var det två år sedan jag opererades, när jag var på tvåårskontrollen tog jag då med mig till min läkare att jag har en väldig jobbig smärta i ryggen. Jag gick i trean på gymnasiet när det var som absolut värst. 

Läkaren sa att det sitter muskulärt för att röntgenbilderna såg bra ut, så han sa att inga fler läkarbesök var nödvändiga för mig men han rekommenderade mig till att gå till en sjukgymnast. Har gjort det regelbundet sedan dess, men smärtorna i ryggen är kvar, och uppkommer allt oftare. Jag äter inga smärtstillande för jag vill helst undvika piller, men även för jag inte vet vart jag ska vända mig eftersom min läkare sa att jag inte behövde komma dit mer. (Opererades i en annan stad än den jag bor i, och ska flytta till hösten… Så vet inte riktigt vart jag kan vända mig.)

Tog studenten nu i somras, och förstår inte hur jag ska orka med samma tempo i arbetslivet som en ''frisk'' när bara skolan gjorde så att den jobbiga smärtan försämrade min livskvalité relativt mycket. Mina frågor är: vad kan jag göra? Hur klarar ni av arbetslivet? Hur ser det ut för er? Blir det lättare?

Det börjar kännas så hopplöst för att man i princip inte blir tagen på allvar av sjukvården och att dom viftar bort smärtan som något som löser sig med en bra inställning. Jag skulle behöva lite vad som helst från er just nu, råd, andras tankar, erfarenheter, etc.

Annons:
maddehs
9/30/16, 11:42 PM
#1

Detta är ett gammalt inlägg, men jag undrar hur du har det nu? Är det samma?

Upp till toppen
Annons: