Annons:
Etikettandra-behandlingsmetoder
Läst 5009 ggr
Ann-Louise 72
2015-05-24 17:09

London SOS kliniken

Hej! Vad glad jag är att jag hittade detta forum, jag ser att det är flera här som har erfarenhet från kliniken i London. Jag var där i april med min son i två veckor, vi skall tillbaka i juni för de sista två veckorna. Jag blev otroligt positivt inställd till kliniken, instämmer med flera att hetsjakten som bedrevs innan man bokade var under all kritik, men bemötandet när man kom dit var fantastiskt. Kunnig och inspirerande personal. Min son trivdes jättebra, kände hur han blev starkare efter dessa två veckor. Han kom igång bra med träningen när vi väl kom hem…har tränat hemma i snart en månad. Nu kommer min fråga….ni som varit där och fått resultat hur snabbt märkte ni dem? Kom de direkt när ni var där? Eller kom de allt eftersom? Min son tycker inte längre att han ser några framsteg och börjar tappa modet….jag försöker peppa och säga att det måste få ta lite tid….6v är inte så länge… Hur märkte ni resultat? Hur snabbt? Vad kändes först? /Ann-Louise

Annons:
Lillatrollet
2015-06-15 09:47
#1

Hejsan!

Jag har försökt läsa på lite grann om Sos kliniken men hittar inte prislista eller liknande nånstans? Vore bra att veta om kalaset går på runt 10 000kr eller 50 000kr.. Har operationstid snart men vill göra allt för att undvika det och detta känns som en lösning, om det inte är allt för dyrt. Skulle uppskatta svar!

linslynx
2015-06-16 16:03
#2

Hej!

Min dotter var där  förrförra sommaren.  Ryggen fortsätter ju att omformas allt eftersom. Man åker ju tillbaka på återbesök, då de ändrar övningarna för att fortsätta "skapelseprocessen". Min dotters träning inriktade sig först på hennes lumbala krök eftersom den var störst. När den hade blivit mindre efter ca 3 mån ändrade de programmet för att lägga större vikt vid den thorakala kröken. De största förändringarna sker ju så klart i början men  små förändringar med ökad muskulatur i de kollapsade områdena ser vi fortfarande. 

Kostnaden för 4 veckors träning är ca 35 000:-. Kan ju finnas en chans att man får ersättning från försäkringskassan, vilket vi fick.

Lycka till!

sandrasoederlund
2015-06-16 22:07
#3

Hej!

Jag var där förra sommaren i 4 veckor. Tycker liksom du att jag fick väldigt bra bemötande väl på plats. Nu har det gått cirka 10 månader och värken har ännu inte förbättras, men jag kämpar på i alla fall. Dock tycker jag mer och mer att jag känner mig starkare och starkare i ryggmuskulaturen och nacken vilket motiverar mig att fortsätta att träna varje dag. Jag kunde till exempel inte göra en enda "Long hanging" de två första veckorna på kliniken. Idag kan jag göra mina 3 set gånger 12 "hangs" utan större problem, så på så sätt ser jag framsteg. Kurv-mässigt har det nog inte skett något för min del, men jag är ju stelopererad, så det är ju inte särskilt konstigt.

Försök verkligen peppa honom att hålla i träningen! Man får fokusera på de minsta detaljerna och sätta upp små mål åt gången. 

Hoppas att allt går bra!

linhed
2015-06-30 08:48
#4

linslynx Hur fick ni ersättning från försäkringskassan och hur gjorde ni?

linslynx
2015-07-18 11:40
#5

Hej linhed!

Hoppas att jag inte är för sent ute med mitt svar! Såg din fråga nyss.  Vi sökte ju i efterhand. Här är en länk :

http://www.forsakringskassan.se/privatpers/utomlands/om_du_planerar_vard_utomlands

Lycka till!

linhed
2015-07-19 10:53
#6

Tack för ditt svar linslynx! Fick ni hela kostnaden?

Annons:
linslynx
2015-07-19 19:43
#7

Japp! Vi fick ca 45 000:- .  Ersättning för: undersökningen/besöket före träningen + 4 veckors träning + inläggssulor som de rekommenderade + div träningsredskap som de sålde + ett återbesök.

Anja67
2015-08-18 18:45
#8

Hej…. Sen återkoppling….hoppas du fortfarande följer tråden :-) När du fick ersättning från Försäkringskassan, fick du det då stärkt av en läkare ?att träningen givit resultat? Eller hur skall man motivera det? Jag tänkte senare försöka ansöka om det, funderar bara på hur man på bästa sätt skall gå till väga.

linslynx
2015-08-29 23:20
#9

Hej Anja67!

Min dotters läkare skrev ett intyg eller liknande. Att vi hade tränat i London och att hon enligt röntgen hade en krök som hade minskat från ca 40 grader till ca 20 och att den träningen inte hade kunnat utföras i Sverige då behandlingsmetoden inte finns här. Och så skickade vi med röntgenbilder, före och efter  + samtliga journalkopior både från Sverige och England.

Upp till toppen
Annons: