Annons:
Etikettandra-behandlingsmetoder
Läst 1837 ggr
Bebblan
2014-11-11 07:17

Atlasprofilax (uppd. efter 2 år)

Hej, jag vet att jag gjort ett tidigare inlägg i 2012 om min atlasprofilax behandling, sedan dess har jag fått nytt perspektiv på hur det kommer gå till och bli med steloperation, så när jag läser det inlägget känner jag mig nästan lite larvig.
Därför uppdaterar jag ifall någon skulle vara intresserad av att höra om atlasprofilaxmetoden!

I 2012 gick jag och min mamma till en tjej i Västerås som gjorde "atlasprofilax" en behandling där du får som en stav av.. hårdplast? "masserande" i nacken och under käken som vibrerar och ska liksom "rätta till" atlaskotan.
Nu i efterhand ångrar jag djupt att jag inte läst om folks upplevelser med detta innan vi slängde 3000 i sjön.
Efteråt kände man sig som efter vilken massage som helst, "utvilad och som ny".
Vi diskuterade att jag bör byta skor och att hon trodde högst på att min krök på (förmodligen mer nu med då-) 40 grader skulle räta ut sig till åtminstone 30-20 grader, självklart var det som att höra halleluja-kören för mig efter flera månader i en korsett jag fick blåmärken och svårt att andas i.

Senare, bytte vi skor, till en bekvämare säng, jag bytte ställning när jag sitter till att sitta mer rakt och allt var solsken och regnbågar, men sen, efter några veckor fick jag problem med höfterna, jag fick otroliga ryggsmärtor och min nacke och mina nyckelben smärtade grovt, allt detta fick jag höra att det var en del av processen, det "arbetade".

Nu idag har jag inga större smärtor men spelar ingen roll vilken säng jag sover i eller vilka kuddar, vaknar jag alltid med nackspärrliknande smärta i nacken och jag har fått problem med käken.
När jag gäspar och tuggar "knäcks" käken, den liksom låser sig och så låter det högt som att slå två stenar mot varandra?
Det händer  även när jag spänner käken och öppnar den igen, det liksom "klickar".
Samma sak om jag rör käken från sida till sida, behövs inte mycket, ingen onaturlig rörelse liksom, så känner jag att höger sida av käken är liksom "ur led" nästan, så känns det lite, det "klickar" och brukade göra ont, men min lilla besatthet med att tugga tuggumi trots knäckandet har tagit bort smärtan antar jag,

Någon annan som gjort Atlasprofilax? Hur resulterade det för er? Vad behandlade ni?

//Ebba

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"

Annons:
Selbi
2015-10-01 19:29
#1

Hej! Du är alltså inte stelopererad som jag har förstått dig?:)

Upp till toppen
Annons: