Annons:
Etikettskoliosoperation
Läst 3259 ggr
Lexlex
4/30/14, 9:22 AM

Det här med lösa skruvar..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har på senaste börjat oroa mig för d här med lösa skruvar.. Tycker nämnligen att d rör sig i ryggen.. Om jag trycker med handen på en av de nedersta skruvarna så känns det som att man kan trycka in ngt men känseln e så konstig att jag undrar om d endå inte kan va en muskel som flyttar sig? O sen kan jag känna innuti mig att ngt rör sig lite i den stelopererade delen, känns som när man 'knäckte' ryggen fast inte lika mkt.. Funderar på att göra en DT, CT ele vad d nu heter på svenska för att sluta oroa mig men är osäker pga den höga radioaktiviteten man får i sig.. Min fråga e väl mer att jag undrar om ni andra opererade skoliosare känner igen sig i d jag berättade, om d e en vanlig sak kanske, bara d att jag har svårt att helt förstå hur d kan knaka i en stelopererad rygg, o om ni som har eller haft lösa skruvar kan berätta lite om det? Vore tacksam ^^

Annons:
Tjeja
4/30/14, 1:14 PM
#1

Oj intressant att veta verkligen! hoppas några som har erfarenhet svarar!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Juliasundstrom
5/1/14, 10:01 AM
#2

Jag hade en skruv lös men det var aldrig något jag kände! :) Gör en Ct om du är osäker, det har jag fått göra massvis av gånger och det är en lågdos dom använder så oroa dig inte för strålningen :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Agnez94
5/10/14, 9:28 PM
#3

Hej!

Jag känner igen det du skriver. Den konstiga känslen när du trycker på huden kring det opererade området har att göra med att nerverna i huden inte har kopplat ihop sig tillräckligt och det kommer bli bättre till en viss grad men full känsel återvänder sällan helt. Det har gått tre år för mig och jag har inte fullständig känsel. Att det känns som om något rör sig och att det knäcker kan vara när skruvar och stag gnider mot varandra. Jag får knäckande ljud från ryggen om jag tex har varit stilla sittande en period eller om jag trillat eller liknande (efter det att jag ramlade av under en ridlektion knakade ryggen en hel vecka). Detta är inget farlig utan bara en "akustisk effekt" som min läkare beskrev det som. Du har alltså en musikalisk ryggrad 😃. Skämt åsido, hoppas jag rede ut det lite till dig!

Upp till toppen
Annons: