Annons:
Etikettskoliosoperation
Läst 3668 ggr
CamillaS
3/18/14, 2:34 PM

OP - kompilkationer

Har läst nu lite om folk som fått lite olika komplikationer i samband eller efter sin skoliosoperation. Får vel inkludera mig själv också i den gruppen.
Mina komplikationer finns att läsa här, obs lång text.😉

Hur många har råkat ut för komplikationer och vad?

Vill såklart inte skrämma upp någon som ska opereras med denna tråd. Men själv tycker jag att det är intressant. 🙂

Annons:
[Thiah]
3/21/14, 8:39 AM
#1

Lungan kollapsade under operationen vilket kanske kan klassas som en komplikation. De kunde inte göra allt de planerat utan fick avsluta operationen och sätta mig i respirator i cirka 24 timmar. 

Men utöver det så har jag opererats 2 gånger för skolios utan problem,.

Anna
3/21/14, 10:16 AM
#2

För mig uppstod inga direkta komplikationer, det enda som gick "fel" under själva op var att jag blödde för mycket och att de fick avbryta tidigare än de trott pga att jag förlorade mycket blod, vilket gjorde att de inte hann räta upp så mycket som de tänkt. 

Och efteråt blev jag beroende av morfinet och gick in i en djup depression, som jag lyckligtvis tog mig ur efter ett par månader.

Men kunde gått mycket värre så jag ska inte klaga!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Jeanettejon
3/21/14, 12:05 PM
#3

Om jag ska vara helt ärlig vet jag ingenting om min op. Var 12 år och ingen berättade för mig om något typ. Jag minns att jag vaknade upp efter op och var helt stel. Jag fattade typ ingenting. Haha Mina tarmar hamnade i kläm så jag fick fasta i två veckor efter operationen annars har allt gått bra! Jag vet inte om detta är pga ryggen men ibland kan jag vakna upp med en fruktansvärd smärta i ryggmusklerna vid ryggraden (tror jag). Det konstigast är att jag alltid i samband med detta drömmer att jag typ blir överrullad av en häst eller att någon slår mig hårt över ryggen. När jag vaknar försvinner smärtan nästan direkt. Tror kanske att detta är mer psykiskt för dessa drömmar började när jag fick korsetten. Tror kanske att den klämde på fel ställen när jag sov. Det är lite lustigt i vilket fall. Haha :)

Juliasundstrom
4/4/14, 4:01 PM
#4

Fick inga direkta komplikationer förutom blodbrist och att min urinblåsa inte ville samarbeta efter att de dragit katetern. Annars var allt frid och fröjd!

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Upp till toppen
Annons: