Annons:
Etikettövrigt-om-skolios
Läst 1274 ggr
Lillhoffa
1/27/14, 11:34 AM

Stag gått av - någon med erfarenhet?

Hej, Fick just beskedet från röntgen att ett stag (längsthående) är av, opererat från t1 till t12 dec 2012. Någon som varit med om samma sak och vet vad som händer nu/ vad gör man åt det. Och är det "akut"? Jag har röntgat i Eskilstuna men är opererad i Uppsala och ännu inte fått kontakt med dom om vad jag ska göra åt saken) här i Eskilstuna har ingen den erfarenheten och kan ge besked. Skriv gärna här om någon har erfarenhet av detta eller maila mig. Kan säga det att 4 månader efter op var stagen hela men sen har jag inte varit på nån mer kontroll ( uppsalahar varit värdelösa på uppföljningen, nu har det gått 14 månader sen operation och jag har problem med värk och muskelspänningar/dålig känsel) Tacksam för snabb respons om nån har erfarenhet! Anna

Annons:
Juliasundstrom
1/27/14, 9:13 PM
#1

Hej! 

Vad jag har förstått det som så behöver de byta ut staget om det går av, men du bör kontakta din kirurg i Uppsala snarast möjligt! :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Lillhoffa
1/27/14, 9:34 PM
#2

Jo jag har kontaktat dom via web (vilket är ända sättet) och Eskilstuna har skickat över rlntgenplåtarna osv. Men som sagt Uppsala är långsamma… Jag misstänker också att det antingen bör tas bort (om det anses vara läkt) eller sättas dit nytt. Undrar bara om nån här varit med om det och kan berätta hur det hanterades.

Juliasundstrom
1/27/14, 9:40 PM
#3

Du kan inte ringa dom? Det finns alltid ett nummer till sjukhusets växel där de kan hjälpa dig att komma vidare till ortopeden och få prata med någon snabbare än det blir över nätet.

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Lillhoffa
1/27/14, 10:02 PM
#4

Nja, funkar inget vidare att ringa med Uppsala. 1 chans på typ 50 att få kontakt och till och med telefontider dröjer flera flera veckor. Man har däremot en inloggning/kod och kommunikationssysyem över nätet där man har tillgång till alla sina journaler och sköter kontakter osv men sällan man får svar förens efter nån vecka el två och då från sjuksköterska/ej läkare. Alternativet är att söka akut- det är ju värdelöst. Uppsala har läkarbrist - deras två främsta ortopeder som opererar skolios har slutat, bl.a. Håkan som opererade mig. Som sagt funkar det inte alls som man kan förvänta sig vilket är skrämmande. Jag ska självklart söka akut om jag inte får respons från läkare inom rimlig tid.

Upp till toppen
Annons: