Annons:
Etikettmedlemmar
Läst 2184 ggr
Nippran
1/19/14, 2:46 PM

Värktabletter

Min son, Samuel, som jag skrivit om tidigare… har fortfarande inte fått svar på varför han har så ont.

Det har visat sig att han har en ca 20 gradig skala på sin skolios, vilket ju är relativt lite - men smärtan är 24/7. Hela tiden.
Han äter 2x665 mg Alvedon + 1x400 mh Ibuprofen TRE gånger per dag - varje dag! För att klara skolan och tillvaron!

Har ni så ont, ni som kanske inte har sån grav skolios?

Kramar
Annie

Annons:
Lexlex
1/19/14, 10:20 PM
#1

Hejsan. Min skolios upptäcktes just för att jag hade så ont hela tiden. Jag var då elva och skoliosen var på just 20 grader (den stora kröken).

kvadran
1/20/14, 9:33 AM
#2

Ge dig inte, sök hjälp. Att äta så mycket medicin är inte bra,(Vilken ålder är han i ? Jag har nog missat tidigare inlägg om ålder) vill inte skrämma dig men värktabletter är inte så oskyldiga som man kan tro. Ibland undrar jag om läkarna VET vad innehållet kan göra med kroppens delar o organ eller om det är slentrian de skriver ut. Så GE DIG INTE, vill inte läkare hjälpa, gå till alternativa/komplementär hjälp. Det finns seriösa med försäkringar och medlemskap i olika förbund. Min son, nu 25 fick hjälp av en under osteopat när han fick diagnosen scolios som 11 åring. Då hade han först en högerkrök som gick över i vänsterkrök och som rätades ut rejält. Han går fortfarande hos henne för underhåll av rygg. Min son blev "friskskriven" på scoliosenheten på Sahlgrenska efter ett besök!

Nippran
1/20/14, 10:36 AM
#3

Samuel är 16, fyller 17 i år…

Nej, jag vet ju det - och pojkkraken äter ju mer medicin än vad jag gjort under hela mitt liv typ! :(

Men "Lexlex" #1 - vad hände sen då? Om jag får fråga…

Har faktiskt funderat på en Osteopat! Hört så mkt gott om dem så… vore kanske värt att prova! Tack för tipset! :)

Kram!

Lexlex
1/23/14, 9:01 AM
#4

#3 Jag fick komma tillbaka var 6e månad o göra en ny röntgen och när jag fyllt 13 hade min största krök nått 31grader så de gav mig en sk bostonkorsett som jag tyvärr inte använde som jag skulle.

De fortsatte att röntga mig titt som tätt och under hela tiden hade jag smärtor även om jag la mindre märke till många av dem då jag blivit van men jag tog citodon eller tramadol vid behov fast det är inget jag rekommenderar,håller med kvadran att man bör undvika tabletter. Det bästa man kan göra mot smärtan är att röra på sig, det är verkligen något att satsa på.

Iaf till slut opererades jag nu för bara 3 månader sedan och jag är nu smärtfri :) När man vuxit klart finns det ju tyvärr inte så mycket annat man kan göra men jag är endå väldigt glad över min operation.

Juliasundstrom
1/26/14, 5:48 PM
#5

Läkarna kan tyvärr inte göra så mycket åt krökar som inte behöver korsettbehandlas eller opereras, men jag rekommenderar er att söka er till alternativmedicinens alla alternativ! Kiropraktor, osteopat, naprapat, sjukgymnastik, akupunktur, massage och ja listan kan göras lång :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Nippran
2/3/14, 8:26 AM
#6

Hej igen!

Idag ska Samuel först till VC då han har tappat matlusten, är extremt trött, och har förtecknen till begynnande magkatarr och ev magsår (pga tabletterna)! Kanske blodvärdet är med och spökar också - i vilket fall krävde jag att de skulle ta prover på honom! Suck!
Och sen efter det ska han till en Osteopat!

Och den 7e ska han till sjukgymnastiken för att få ett rejält gympass, för ortopedens sjukgymnast tror att Samuel måste träna ca 4 dar/vecka och rejält för att få smärtan att släppa taget!

Och den 10e till USÖ för att träffa ortopeden där!

Bara att hålla tummarna alltså!!!

Supertack för era svar!!!

Annons:
Upp till toppen
Annons: