Skoliosoperation

10 veckor efter operation

2013-12-14 01:43 #0 av: Bellena

Undrar om ni vet om jag kan börja simma nu? Jag pratade i telefon med sjukgymnasten angående bassängträning, men vi pratade inget om att simma längder. Är det någon som vet vad som gäller?

Anmäl
2013-12-14 09:41 #1 av: Juliasundstrom

Man får lov att simma efter 2-3 månader så det ska inte vara några problem om du själv känner att det känns okej. Testa och se vad du tycker :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Anmäl
2013-12-14 14:51 #2 av: Bellena

Tack för svar. Hmmm... Eftersom jag har så ont ofta tror jag inte att jag vågar. Ska ringa sjukgymnasten.

Anmäl
2013-12-15 16:22 #3 av: Lexlex

Min läkare säger att det måste gå 6 månader sen ska man ju inte ens bada i badkar de tre första månaderna så du gör helt rätt i att fråga;)

Anmäl
2013-12-16 17:08 #4 av: Juliasundstrom

#3 Oj vad annorlunda det är hos dig :) Jag fick bada i badkar eller havet eller vad jag ville efter 3 veckor :) Så länge ärret är slutet är det inga problem!

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Anmäl
2013-12-17 07:24 #5 av: sandrasoederlund

För mig gällde det också 6 månader för att få simma. Så hela sommaren 2010, var badsessionerna lagomt trista :P

Anmäl
2013-12-17 10:21 #6 av: Bellena

Jag är på Kanarieöarna just nu och när jag läser era svar blir jag ännu mer övertygad om att jag inte ska försöka mig på ett dopp varken i poolen eller i havet!

Att sitta i en flygstol i 6 timmar var ingen höjdare. Jag hade med mig en kudde som jag omväxlande satt på och lutade mig emot. Ställde mig också upp då och då. Det går ju - om man tycker att det är värt det!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.