Annons:
Etikettmedlemmar
Läst 2231 ggr
Nippran
2013-12-02 08:43

Grad och korsett?

Hej

Vid vilken gradering har ni fått era korsetter, ni som har?
Vi står fortfarande och trampar och får ingen hjälp till sonen, som är sned (men endast ca 20 grader) men har rejäl smärta 24/7! 😕

Annie 😍

Annons:
[Thiah]
2013-12-03 18:14
#1

Jag minns faktiskt inte hur stor krök jag hade när jag fick korsett men jag tror den var över 30 grader. Min syster har nästan 30 grader och hon fick inte heller korsett.

Juliasundstrom
2013-12-04 21:16
#2

Jag fick vid 36 grader då det först upptäcktes. Det är nog egentligen det bästa för din son att slippa korsetten om det går så länge som möjligt då den medför smärta och obehag för väldigt många! Korsetten rätar tyvärr inte ut ryggen och lindrar inte smärta, men den stoppar från att bli större om den skulle fortsätta kröka sig. Går ni på regelbundna kontroller? :) Hoppas det löser sig för er!

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Tokyo
2013-12-10 20:06
#3

#2 Måste bara nämna att den faktiskt lindrar min smärta i ryggen, även fast jag får ont på ett helt annat sätt (trycket mot revebenen, ugh, man kan knappt förklara känslan, men du vet ju), som faktiskt också är värre. 

Har jag haft av korsetten ett tag får jag ont och känner mig trött i ryggen (som jag alltid känt långt innan jag fick korsetten), men när jag sätter på mig den igen tar det kanske en timme och då har jag inte alls lika ont längre.

Fast man kanske inte kan kalla det lindrar, eftersom den (för mig) bara tar bort ryggsmärtan sålänge jag har den på mig.

Upp till toppen
Annons: