Annons:
Etiketttankar-och-funderingar
Läst 1312 ggr
[ElinTjej]
11/16/13, 8:25 PM

Operation och korsett?

Har lite frågor! Hur lång tid kommer det ta att få vänta på operationen om man gjort "sista" röntgen som dom behöver för en operation??

om man har blivit opererad kommer det att vara som att ha en korsett fast utan plast skyddet. Alltså menar i stelhet ;)

Sitter å funderar på det ;) Så skulle bli glad för svar!

Annons:
Lexlex
11/17/13, 5:45 PM
#1

Hej Elin! Tror det kan variera en del på väntetid beroende på sjukhuset mm. Själv hör jag oftast mellan 6-12månaders väntetid men du borde kunna fråga din läkare ;).

Jag opererades 6 veckor sedan (imorrn:)) hade trott att känslan, eller stelheten som du skriver, skulle vara typ som du sa, som att ha en korsett fast utan trycket på kroppen. Kanske ska nämna att jag själv bar korsett när jag var 13 :)

Iaf så är jag otroligt rörlig o känner mig inte alls stel de dagar som jag mår lite bättre (det tar ju eg flera månader att läka o återhämta sig efter en operation) men jag tror detta kan ändras litefrånperson till person o beror säkert även på framförallt vilka kotor som blir opererade och hur bra tränad du är INNAN operationen. Själv e jag opererad T4 till L2, ungefär från nyckelbenen ner till naveln.

Har dem sagt att du behöver opereras?

[ElinTjej]
11/17/13, 5:49 PM
#2

Ja det har dom. Vi har gjort några olika röntgen som behövdes innan operationen. Alla dom är klara så nu väntar vi på operation. Jag ska troligen bli opererad i Uppsala.

Lexlex
11/17/13, 7:29 PM
#3

Du ska se att allt kommer bli bra och du kommer må bättre efteråt :)

Sen e du ju väldigt ung, i din ålder återhämtar man sig otroligt mycket snabbare!

Upp till toppen
Annons: