Annons:
Etikettskoliosoperation
Läst 1564 ggr
Lexlex
2013-11-10 19:49

Problem med att titta ner

Imorrn är jag 5 veckor post op och jag harfortfarande problem med att titta ner. Kan inte kolla på mina fötter tex.

Är detta ens vanligt?

Som tur är ska jag på återbesök den 20e men det är fortfarande 10 dagar dit.

Är lite orolig då känslan när jag råkar kolla ner inte är att det tar stop som att jag behöver stretcha eller liknande utan vill jag så kan jag böja huvudet men det gör så jäkligt ont! det bränner till på revbenen under vänster bröst,med andra ord där jag tappat känseln och ibland kan jag känna samma smärta, fast mindre, påsamma punkt bak på ryggen..Det gör värkligen skitont! Är den värsta smärtan från hela operationen måste jag säga så jag försöker ju då att låta bli att se ner..

Har någon av er varit med om något liknande?

Är rädd att det är en nerv eller liknande och att jag aldrig kommer kunna se ner igen :( Men det finns dagar som är värre, typ idag, då jag måste hålla huvudet nästan helt stilla föratt inte få ont så förhoppningsvis om det kan bli värre så kan det bli bättre.

Annons:
Spieluhr
2013-11-10 20:16
#1

Kunde inte böja mig ''ordentligt'' förrän cirka två - tre månader post-op. Men nu är jag stelopererad längst ned i ländkotorna också, så det kanske går fortare för dig om du är opererad högre upp!

Lillhoffa
2013-11-11 22:18
#2

Jag hade också problem att titta ner men 5 v är ingen tid i sammanhanget, svullnader och läkning tar ju mkt längre tid. Sårläkning minst 8 veckor även om det ser fint ut på utsidan och benläkt närmare 6 månader. Ha tålamod! Jag oroade mig för massor av saker och min läkning har iof gått långsamt i mina ögon men nu 10 mån post op är det mesta ändå ok ( jobbigt fortfarande dock de muskulösa spänningar/ kramper och trötthet i ryggen).

Lillhoffa
2013-11-11 22:19
#3

Titta ner ska det stå…

Lexlex
2013-11-12 09:47
#4

Ok men va skönt att höra att man inte är den enda iaf :) sen om det tar tid spelar mig ingen roll.

Undrar endå om någon känner igen typen av smärta jag beskriver?

Som sagt bränner det riktigt hemskt vid revbensområdet på vänster sida, exakt samma ställer där jag tappat känslen och efter att ha tittat ner och fått denna hemska smärtan så tappar jag ytterligare lite känsel på det området, det vidgar ut sig i någon timme. Igår var det så intensivt att jag fick denna brännande känslan enda ut i armen.

Juliasundstrom
2013-11-12 16:57
#5

Jag har inte riktigt samma som du men när jag tittar ner eller vrider huvudet till vänster får jag en liknande smärta precis intill ryggraden på en punkt under bh:n!

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Lexlex
2013-11-13 00:52
#6

#5 Har det blivit något bättre sen operationen för dig?

Annons:
Bellena
2013-11-14 11:07
#7

Jag har kvar min stela nacke sedan innan ;) men annars kan jag böja fram, ned, bak, sidan.

Det är väl som #2 Lillhoffa skriver att det tar tid för kroppen att läka och att det gäller att ha tålamod.

Hoppas du mår bättre snart!

Juliasundstrom
2013-11-14 22:47
#8

#6 Nej tyvärr!

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Upp till toppen
Annons: