Annons:
Etikettkorsettbehandling
Läst 1532 ggr
Tokyo
11/2/13, 3:15 PM

Byta till större korsett

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ett par veckor sedan var jag på sjukhuset för ryggkoll, och då mätte dom mig runt midjan, höfterna osv igen eftersom korsetten klämmer och ger sår (dock har den alltid gjort det, men det har blivit värre och såren har växt). Ortopeden frågade om jag ville ha en ny korsett, och pga såren så tänkte jag att det kanske skulle bli skönare med en korsett som faktiskt passar mig.

I Januari 2013 (då jag fick korsetten) var jag ca 51 cm i midjan - och nu när dom mätte mig var jag runt 54-55 cm i midjan, minns inte exakt vilket av dom. Då hade jag nyss ätit, men ändå. 😃

Jag hade också växt 7 cm på höfterna, och det är ju ganska mycket. Inte konstigt att Herr Glädjedödare (korsetten, haha) knappt går att spänna längst ner. Får blåmärken på höftbenen också, då mina höftben är väldigt höga och står ut ganska mycket. Har fått det från min mamma, haha. 🙂

Det jag undrar är nu, kommer det bli som att börja om igen? Med korsetten alltså. Den jag har nu är ju liksom formad efter mig, och jag är formad efter den. Jag kollade på en bild från januari och då stack korsetten ut lite här och var och såg mycket mer obekväm och "hård" ut än vad den gör nu. Jag fyllde liksom inte ut honom, om man säger så. 😃 Vi var alltså inte formade efter varandra. 

Kommer det bli så med den nya korsetten? Jag antar att trycksmärtorna och känslan av att knappt få luft inte kommer finnas där även när jag testar den nya korsetten för första gången, eftersom jag är van att ha något tryckande runt revbenen dagarna i ända. Men kommer den kännas obekväm och "opassande" till att börja med? Och kommer den göra mer ont än den gamla? I början alltså, annars hoppas jag att det känns bättre med en korsett som inte ger mig blåmärken pga fel storlek.

Det här är bilden sen i januari, då korsetten och jag inte passade varandra särskilt bra: 

Ni ser nog att "höftdelen" av korsetten ser grymt konstig ut, haha. Och ja, jag har ritat på den. Det gjorde jag såfort jag kom hem. Ångrar det, haha. Tur att jag kommer få den nya nu på onsdag. Kommer dock spara Herr Glädjedödare. (Hans riktiga namn är Pierre 🤪😃😉)

Annons:
[Thiah]
11/2/13, 4:19 PM
#1

Ujj va hemska minnen som kom tillbaka när jag såg din korsett. Mina höfter fick också lida under tidne jag använde den.

Jag har faktiskt ingen aning om hur det blir med den nya. Har du fått extra stoppning på den gamla så kanske det blir obehagligt tills du får det på den nya också.

Upp till toppen
Annons: