Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 2349 ggr
luddan
9/25/13, 12:01 PM

inget lätt beslut

Hej.. tänkte berätta lite om hur jag har och har haft det..

Fick boston korsett när jag var 11 år fram till 16 års ålder ungefär.. Har klarat av mitt liv någorlunda fram till år 2000 ungefär (är nu 46 år) Sen har ryggen bara blivit sämre, har två krökar på över 50 grader.. har inte genomgått nån operation för de tyckte riskerna var för stora men har idag sjukersättning.. Min son har tyvärr också skolios han fick ingen korsettbehandling, när han var 16 beslutade de att göra en operation där de skulle steloperera ända ner till sista kotan men de gjorde aldrig det utan lämnade en bit längst ner.. det blev komplikationer under op genom en ryggmärgsskada vilket gjorde han rullstolsbunden en månad ungefär, idag går han med visst känselbortfall i benet :( och en olidlig smärta i ryggen vilket han inte hade innan operationen.. Nu är han 19 år har inte kunnat gå gymnasiet pga smärta, de vill nu operera den sista biten som va meningen från början. Riskerna är stora det kan gå riktigt illa men gör han det inte kan han riskera att bli sängliggandes framöver.. Gissa om det är som att välja mellan pest o kolera..

Annons:
Juliasundstrom
9/25/13, 7:28 PM
#1

Fy vad hemskt! :( Mycket starkt av din son att orka kämpa, jag önskar er all lycka!

Medarbetare på Skolios Ifokus.

luddan
9/25/13, 10:25 PM
#2

Tack för det..🙂

Bellena
9/28/13, 3:11 PM
#3

Styrkekramar och stort lycka till! Tack för att du delade med dig.

luddan
9/28/13, 6:18 PM
#4

Tack.. Ja det är tufft att tänka på det men det snurrar i huvudet hela tiden 😕

luddan
11/2/13, 9:54 AM
#5

Nu har vi fått en preliminär tid för op.. början på december 😓

Upp till toppen
Annons: