Annons:
Etiketttankar-och-funderingar
Läst 7683 ggr
oliviasandmark
8/15/13, 9:03 PM

Flyga utomlands efter operation?

Hej, jag ska till turkiet nu nästa vecka, och undarar lite hur ni har gjort med intyg osv? för visst ger stagen utslag som "metall" ?

Annons:
CamillaS
8/16/13, 8:15 AM
#1

Denna fråga vore perfekt för Julia att svara på. Hon flög utomlands strax efter sin operation. Tror hon fick ett intyg från sin läkare där det stod att hon är skolios opererad. Hoppas hon ser denna tråd så kan hon säkert förklara mer. :)

Anna
8/16/13, 11:39 AM
#2

Jag flög till USA ca 4 månader efter min operation. Jag behövde inget intyg och ingen av kontrollerna gav utslag, titan ska inte pipa i flygkontroller. När jag frågade min läkare innan jag åkte om jag behövde ett intyg med mig sa han att det inte var någon fara - om jag fastnade i någon kontroll kunde jag bara visa mitt ärr för kontrollanterna så skulle det vara ok. Det behövde jag dock aldrig göra, varken i Danmark, New York, Los Angeles eller Kanada, så det gick supersmidigt. :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

CamillaS
8/16/13, 11:48 AM
#3

Aha där var en till. ;) Va bra då fick du svar på frågan.

sandrasoederlund
8/16/13, 1:48 PM
#4

Har flygit flera gånger efter min operation och jag vet verkligen inte om det är stagen och skruvarna som får mig att pipa men jag piper nästan varje gång! :P

Men så länge dem får känna efteråt att man inte har på sig några "farligheter" är det ju som lugnt! ^^

oliviasandmark
8/17/13, 11:19 AM
#5

Tack för svar. Det låter som det inte kommer bli något problem alls:)

[Thiah]
8/18/13, 5:52 PM
#6

Opereades i november, flög året därpå i juli. Har efter det åkt på massor av flygresor och det har aldrig varit problem. Som Attlid skrev, titan ska inte pipa. Och oftast piper inte kirurgiskt stål heller. (tänk på alla med percingar..)

Annons:
Upp till toppen
Annons: