Annons:
Etikettskoliosoperation
Läst 1772 ggr
Jennyferv
7/24/13, 9:27 AM

Återbesök?

Hej hej,

Jag opererades 2005, men jag funderar lite på det här med återbesök och era erfarenheter, jag har bara fått komma tillbaka en gång och det var två år efter operationen. Hur många återbesök har ni gjort? Har ni fått någon hjälp efter operationerna (som tex sjukgymnastik eller så)?

Annons:
Anna
7/24/13, 10:41 AM
#1

Jag opererades i mars 2012. Jag åkte på en 6 månaders-kontroll, en ettårskontroll och kommer åka på mitt sista återbesök nästa vår, alltså även en tvåårskontroll. Det skiljer sig lite mellan olika sjukhus/landsting tror jag (jag opererades i Linköping).

Ingen sjukgymnastik eller annan hjälp har jag fått, dock vet jag att jag kan få det om jag vill, men har inte känt att det skulle hjälpa så mycket.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[Thiah]
7/24/13, 12:57 PM
#2

Jag var på 3 månaders kontroll och sen minns jag inget mera återbesök förrän jag skulle opereas på nytt.

Juliasundstrom
7/24/13, 11:09 PM
#3

I göteborg har vi ett återbesök efter 3 månader och 9 månader och sen är man utskriven :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

sandrasoederlund
8/16/13, 1:45 PM
#4

Jag har haft tre återbesök hittills, ett efter 6 månader, ett efter 1 år och ett efter 3 år. :)

Jag fick kämpa länge med att få uppföljning och hjälp med sjukgymnastik men nu får jag både sjukgymnastik i vatten och på gym på universitetssjukhuset i Umeå.

Upp till toppen
Annons: