Annons:
Etikettpresentationer
Läst 2234 ggr
[ElinTjej]
6/22/13, 4:19 PM

Hej!

Hejsan! jag är en tjej som är 10 år med skolios med 2 krökar formade som ett S.

Den största kröken var för ett halvår sen ca 50 grader.26 Augusti 2013

ska jag åka och besöka sjukhuset i Uppsala som jag ska opereras på.

just nu har jag en nattkorsett men den har inte funkat så bra min rygg har bara blivit värre :( . ja jag ville bara skriva lite om min skolios.

Ses! :)

Annons:
Juliasundstrom
6/22/13, 5:27 PM
#1

Vad roligt att du ville dela med dig lite här! :) Tråkigt att höra att din nattkorsett inte hjälpt så bra, men lycka till med din operation! :) 

Kram

Medarbetare på Skolios Ifokus.

[ElinTjej]
6/22/13, 5:41 PM
#2

:)

[ElinTjej]
6/22/13, 5:43 PM
#3

Alla är så trevliga här! :)

skolios
6/22/13, 10:03 PM
#4

Hej Elin! Jag opererades för 3 veckor sedan. Jag är också 10 år precis som du. min skolios var också S- formad och kroken mellan skulderbladen var 67 grader innan operationen. När jag skulle komma hem från sjukhuset var jag lite rädd för hur det hela skulle gå med smärtan men samtidigt längtade jag hem. Efter 1 vecka klarade jag nästan allt själv och nu har jag inte ont alls. Var inte rädd för smärta , det finns mediciner som hjälper snabbt. Men det är viktigt att du gå så mycket du orkar även om det kan bli lite jobbigt i början. Efter 3 veckor kommer du att må som vanligt. 👍 Jag ångrar inte att jag blivit opererad och jag hoppas att du gör detsamma. Du kommer att bli mycket rakare i ryggraden och må bra.

 PS. lycka till!!!!!                MVH: Alexandra

[ElinTjej]
6/23/13, 11:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

jag kan visa hur min rygg ser ut :)

[ElinTjej]
6/23/13, 11:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

bild nr 2

Annons:
[ElinTjej]
6/23/13, 11:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

kan visa rönken till när jag fick min korsett med!

men då var kröken mycket mindre! ☝️

[Thiah]
6/24/13, 5:06 PM
#8

Hej Elin! 

Va kul att du (och din pappa )hittat hit. 😃

Jag hade också en S formad krök när jag opererades som 13 åring (1996). Min övre och största krök var över 70 grader och jag mår idag riktigt bra.  Jag fick först pröva med en korsett men den funkade inte alls utan gjorde allt värre så sen blev det operation. 

Jag mådde mycket bättre efter operationen. Tror du också kommer må bättre sen trots att det i början är kämpigt. 🌺

Upp till toppen
Annons: