Annons:
Etikettskoliosoperation
Läst 2479 ggr
skolios
2013-06-07 18:21

veckorna efter operation

Hej igen! Har tidigare varit på bloggen och fått goda tips och råd av er alla. Min dotter opererades för sin skolios för precis 9 dagar sedan. Enl läkaren blev ryggraden nästan rak. Problemet är att jag upplever att hon är snedare än någonsin, framförallt när hon går ,då bäckenet dras åt hö. Även axlarna har olika höjd. Inbillar mig att det kan vara pga smärtan då hon har fortfarande morfinkrävande smärtor i ryggen och därför kan belasta fel. Hur har ni upplevt det? Har ni också varit sneda ett tag efter op tills smärtorna försvann och kanske musklerna " hittat rätt" .

Tack så mycket för era svar.

Annons:
CamillaS
2013-06-08 11:46
#1

Det är vel mycket troligt att hon går på ett visst sätt eftersom hon är nyopererad och har väldigt ont just nu. Men själv kan jag inte minnas att någon påpekade det på mig att jag gick på ett speciellt sätt efter min operation.
Mina axlar är i olika höjd fortfarande. Men har c:a 21 grader kvar efter operationen.
Men hoppas att hon blir bra så fort som möjligt och slipper ha ont.

Juliasundstrom
2013-06-09 20:45
#2

Jag blev också sned efter operationen fast åt andra hållet. Har en egen teori om att det kan komma från min lilla krök i ländryggen som går åt andra hållet än vad den stora gjorde som jag opererade, men också lite för att revbenen och bröstkorgen faktiskt är missbildade vilket inte ändrar sig bara för att ryggraden blivit rak :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

[Thiah]
2013-06-11 18:22
#3

Tycker inte heller att någon sa åt mig att jag var snedare efteråt men jag vet att jag själv efteråt reagerat på att benen är olika långa och därmed går jag annorlunda nu. 

Jag har 23 grader snett ännu men är även väldigt roterad vilket gör att jag ser snedare ut än vad jag är.

Upp till toppen
Annons: