Annons:
Etikettskoliosoperation
Läst 2252 ggr
Wintsu
2013-05-08 08:17

Har ni också ömma muskler där era skruvar sitter?

Tja!

Undrar bara om det är fler än jag som har skruvar som skaver mot musklerna efter operationen? Opererades 2007 och har totalt sex skruvar i ryggen och känner av två stycken som sitter på vänstra sidan i ländryggen. Läkaren sa att det skulle ta ett tag för musklerna att vänja sig vid skruvarna och stagen men har gått sex år så borde ha vant sig vid det lagt.

Muskeln som skruvarna skaver mot, är alltid öm och det gör ont att trycka på den. Jag gymmar just nu och träningsvärken är ondast i den delen om jag tränat ryggen. Känner också tydligt av skruven när jag sitter på en stol och har ryggen mot stolryggen eller när jag ligger på golvet, vilket jag tycker är jättejobbigt så vill därför höra med om det är fler som har det så.

Har haft funderingar på att ta bort den stagen men kanske är det så att i och med ryggen är sne, måste det spänna någonstans och kanske gör det just där.

Annons:
[Thiah]
2013-05-08 16:51
#1

Oj va jobbigt. Jag känner inte direkt några skruvar och lider inte av det. Har mina muskler helt kors och tvärs att den ena av dem nästan ligger över ett av skruvställena och den kanske är lite kinkigare när jag blir förkyld.

Juliasundstrom
2013-05-09 09:14
#2

Jag känner inte av det dagligen men jag har problem från min högersida av ryggraden, och när jag har som ondast där så känner jag även av en smärta från en skruv där och det gör sååå ont att trycka på den! Prata med din läkare om du känner att du har problem från stag eller skruvar, jag fick operera bort mitt ena och mådde mycket bättre efter det! :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Wintsu
2013-05-09 09:47
#3

Thiah, vad bra att du inte har de besvären förutom när du är förkyld då :) Hur länge har du varit opererad?

Julia, är det på högersida din stag sitter? Såg bilden som du lade upp på din rygg, den är jättefin! Har nog seriöst inte sett en rakare rygg som din :)

Ja, jag funderat på det där med att operera bort ena stagen men vet inte riktigt om problemet sitter där. Är kanske inte alls skruven som är boven, utan muskeln. Kommer ihåg att när jag hade korsett så var det en sådan där "kudde" som satt just där på korsetten så nedre kröken inte skulle bli snedare så kanske har musklerna samlats ihop eller något för de hade ingenstans att ta vägen. Men man kan ju tycka att det borde återställt sig för jag har inte haft korsett på flera, flera år. Eller så skaver just skruven mot den muskeln, för någonting måste göra den irriterad. Ska kolla med min sjukgymnast om man kan stretcha den på något sätt eller massera.

Juliasundstrom
2013-05-09 09:50
#4

Jaa det stag jag har kvar sitter på min högersida :) Hör med läkare och sjukgymnast vad de tycker och hör om det finns några bra övningar eller något! :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

[Thiah]
2013-05-09 11:45
#5

#3 jag har varit opererad i ungefär 13 år 🙂

Upp till toppen
Annons: