Annons:
Etikettskoliosoperation
Läst 1820 ggr
Anna
2013-04-20 14:31

Skydda ärret i sommar

Jag opererades i mars 2012, alltså lite över ett år sedan. Hela förra sommaren höll jag ärret tejpat. I år skulle jag gärna gå runt utan tejp… :) Jag fick inga direkta rekommendationer från min kirurg, så tänkte höra med er hur ni har gjort/ska göra. Räcker det med bara hög solskyddsfaktor på ärret i sommar?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Annons:
Juliasundstrom
2013-04-20 17:29
#1

Jag skulle säga att det räcker med solskyddsfaktor :) Under första året ska man helst skydda det från so så nu i sommar ska det inte vara någon fara! :)

Eftersom jag opererades igen i December så bör jag egentligen tejpa i sommar men jag tror jag hoppar det faktiskt och kör på solskyddsfaktor jag med :) Så länge ärret inte är överdrivet rött så tror jag att det ska gå bra utan tejp!

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Anna
2013-04-20 17:58
#2

Skönt! Då ska jag hitta en bra kräm att använda, med så hög SPF som möjligt för att slippa bli nojig. :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Juliasundstrom
2013-04-20 18:18
#3

Ja det låter bra det! Det finns små stick på apoteket vet jag som är ganska smarta! Det är nästan som ett lipsyl fast solkräm, enkla att dra över ärret! :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

[Thiah]
2013-04-24 14:24
#4

Jag har aldrig tejpat mina ärr utan bara haft hög solskyddsfaktor och varit vaksam på de områdena. Mina ärr är  fina idag 🙂

Upp till toppen
Annons: