Annons:
Etikettskoliosoperation
Läst 3514 ggr
Juliasundstrom
3/20/13, 3:43 PM

Min rygg efter andra operationen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Beställde mina röntgenbilder på en CD och fick hem dem igår. Tänkte bara visa er min röntgenbild jag tog förra veckan! Såhär ser min rygg ut just nu när jag bara ha mitt ena stag kvar. Det ser väldigt konstigt ut tycker jag, eftersom jag är van att se två stag på allas röntgenbilder ;)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Annons:
CamillaS
3/24/13, 12:03 PM
#1

Åh roligt! Skulle också vilja göra det men vet inte om dom gör så på karolinska.
Hur många grader har du kvar nu? :)

Juliasundstrom
3/24/13, 6:09 PM
#2

# 1
Jo men det tror jag absolut att det går! Brukar funka på de flesta sjukhus :) Jag har 10 grader på den krök som är opererad och 16 på den som är där nere :) Detta är en bild när jag ligger på rygg så här rätar ryggen ut sig väldigt fint, men annars ser man den nedersta kröken lite mer! Jag är så himla nöjd med resultatet, jag är näst intill spikrak! :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

CamillaS
3/29/13, 9:31 AM
#3

Ok. Vet bara inte vem jag ska ta kontakt med. Hmm🤔 Min kirurg vill jag inte prata med då jag inte gillar henne. Men ja. Får se om det blir nåt av det. Hade iaf varit roligt att få det.

Åh då fick du ju ett väldigt bra resultat! Jag har 21 på den hösta kröken, men minns inte vad det var på den andra. ^^

Juliasundstrom
3/31/13, 8:38 AM
#4

Du behöver inte prata med din kirurg eller liknande utan alla sjukhus brukar ha en mediaenhet som handskas med röntgenbilder mm och till dom kan man ringa och beställa :) Hoppas det löser sig!

Ja visst är det fina Resultat! Så skönt att de kunde räta ut så mycket tycker jag. Men 21 grader är inte fy skam det heller :D

Medarbetare på Skolios Ifokus.

[Thiah]
3/31/13, 10:18 AM
#5

julia, hur fick du in bilderna på datorn?  Jag har två cd skivor från Sophiahemmet i sthlm där man tagit röntgenbilder på min rygg och axel efter en bilolycka men jag får dem inte att vilja visas på datorn.

Juliasundstrom
3/31/13, 10:45 AM
#6

Jag har tyvärr inte kunnat föra över bilderna utan har bara printat dom och sparat på det viset :/ Väldigt dåligt att man inte kan spara bilderna på datorn tycker jag!

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Annons:
[Thiah]
3/31/13, 10:47 AM
#7

Okej, jag får inte alls fram dem från skivan.  Datorn hittar nämligen inte filerna.. får smyga in till ett sjukhus och smygprinta…haha

Juliasundstrom
3/31/13, 10:48 AM
#8

jaha oj, vad konstigt :/ Men kontakta sjukhuset och be om att få bilderna på nytt? :) Haha

Medarbetare på Skolios Ifokus.

[Thiah]
3/31/13, 11:07 AM
#9

#8 det är  min mamma som fixat dem då hon jobbat där på just röntgen. Jag har dem mest för att om någonting händer mig här i finlands så finns det bilder för läkarna att se hur min rygg ser ut. Inte de bästa bilderna men dom ger en bild av min skolios och hur mina stag sitter. 🙂

Juliasundstrom
3/31/13, 11:55 AM
#10

Åh men vad bra! Ja de är alltid bra att ha :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

CamillaS
4/5/13, 3:02 PM
#11

#4 Jaha ok. Aja får se om jag får ändan ur och fixa det.👍
Ne, jag är vel ganska nöjd med resultatet i övrigt. Ska bara ta kontakt med nån plastikkirurg som kan fixa till mitt ärr längst ner så det ser lite finare ut så är allt så bra det går att få det sen.😉

Upp till toppen
Annons: