Annons:
Etikettandra-behandlingsmetoder
Läst 3866 ggr
[nathalie_bumbi]
2013-03-08 12:27

Alternativa behandlingsformer för skolios

Hej,

Är det någon som har tips på behandlingsformer för att räta upp funktionell skolios? Även alternativa behandlingsformer är jag nyfiken på.

Annons:
Juliasundstrom
2013-03-10 08:45
#1

Det finns en metod som heter schroth method som du kan googla på. Den är inte vetenskapligt bevisad så det beror lite på om man ska tro att det fungerar eller ej :) Utöver den tror jag inte att det finns något annat :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

[nathalie_bumbi]
2013-03-10 08:49
#2

Just det…jag kommer ihåg att jag läst om den tidigare, men ingen djupdykning. Är det något du testat, eller känner du någon som gjort det? Ska läsa på mig lite om metoden igen…

Juliasundstrom
2013-03-10 09:07
#3

#2 vet tyvärr ingen som testat det men man har sett grymma resultat på bilder. Dock vet man ju inte hur länge det håller i eller om man behöver träna hela livet osv. Om du skulle testa det så skulle det vara intressant att se vad du tycker om det!

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Spieluhr
2013-03-10 11:13
#4

Beronde på graden av din krök, så kan AtlasProFilax funka. Det finns inga garantier på att det kommer att funka och har du över 35 grader så tvekar jag på att det kommer göra det. Men om annat, så kan du ju läsa mer om det!

[nathalie_bumbi]
2013-03-10 19:18
#5

# Jag har en del andra behandlingar som står på tur att testas först, men absolut. Testar jag det så skriver jag ett inlägg om det🙂

Atlasprofilax har jag gjort, men hände inget märkvärdigt där för min del tyvärr. Dornterapi har däremot rätat ut ryggen en del.

Spieluhr
2013-03-11 19:26
#6

#5 Vad synd! Min ena krök minskades ordentligt, men min största krök förblev likadan så jag blev tvungen att opereras.

Annons:
[nathalie_bumbi]
2013-03-11 20:37
#7

Härligt att det fungerade bättre för dig🙂

Upp till toppen
Annons: