Annons:
Etiketttankar-och-funderingar
Läst 3092 ggr
Agnez94
2013-03-07 20:21

Smärtor vid skolios och vad man kan göra åt det...

Hej hopp!

Jag har läst runt lite på sidan om alla olika sorters smärtor. Smärtor som verkar/är obotliga, smärtor som verkar vara helt acceptabla.
Men nu funderar jag, eftersom jag känner igen mig i vissa av beskrivningarna, att man kan få ont vid ansträngning etc. Jag har själv ofta ont mellan skulderbladen (där min krök satt, ja, jag är opererad). Smärtan kommer när jag suttit länge och varit inaktiv eller när jag ansträngt mig riktigt mycket. Det är liksom en brännande känsla och det känns som mina muskler blir hur tunga som helst. Nu vet jag inte anledningarna till era andras smärtor men många av dem låter för mig som rena muskelspänningar och svaga muskler. Muskler skadade efter år av skolios eller av operation. Jag har ett tips som alla borde prova (helt ärligt) och det är att gå till en massör som verkligen vet vad de gör och dessutom söka upp en sjukgymnast inriktad på idrottsskador med ortopedi. Det har jag gjort eftersom jag nu 2 år efter op tröttnat på smärtan. Det finns säkert ni som testat detta men alla ni som inte gjort det, TESTA!!!

Jag var hos massör förra torsdagen (1/3) som gjorde en bedömning av mina ryggmuskler och hon sa att jag var stel, öm, hade klen rygg och dessutom väldigt sned i muskulaturen. En operation betyder inte att man blir frisk, det betyder att man har möjligheten att bli frisk.

Hoppas ingen tar illa upp av vad jag skrev!
Hade bra!

Annons:
Lillhoffa
2013-03-08 08:49
#1

Alla är vi olika förstås men jag tror också på att träning för att bygga upp och få kontroll på muskler och kroppen som helhet. Jag är opererad för precis tre månader sedan och har nu, efter ok från läkaren som opererade, börjat med bassängträning, cykla inomhus och sjukgymnastik och därutöver massage och Tns. Köpt en stor träningsboll också som jag sitter på framför två, det ska enl sjukgymnasten vara en början att hitta och bygga upp de små musklerna i mage och rygg.

Lillhoffa
2013-03-08 08:51
#2

Framför tvn ska det stå….

Juliasundstrom
2013-03-10 08:48
#3

Tack för tipsen! :) Jag körde hos en sjukgymnast i nästan ett år men har fortfarande kvar samma smärta. Antar att han inte riktigt visste vad han sysslade med ;)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Upp till toppen
Annons: