Annons:
Etiketttankar-och-funderingar
Läst 1713 ggr
Lillhoffa
3/4/13, 7:13 PM

Bassängträning/träning, Har ni erfarenheter?

Undrar om någon av er mer aktivt och regelbundet kört träning i varmvattenbassäng efter era skoliosoperationer och vad era erfarenheter är i så fall? Jag är väldigt träningsintresserad och tidigare elitidrottat och nu efter op vill jag hitta alternativ så jag har börjat med vattenlöpning (med wet west) och viss styrka/rörlighets träning i bassängen men bara kört två ggr hittills men vill gärna höra andras erfarenheter och/eller tips på träningsform ni tyckt känts bra (även om det förstås är individuellt). I och med att jag opererat mig nu i vuxen ålder när det sägs läka långsammare osv. Men att jag ändå vill vara en aktiv förälder med mkt ork så inser jag att träningen är extra viktig för mig men motivationen är inte alltid på topp så jag tar gärna emot träningstips!

Annons:
Agnez94
3/7/13, 8:23 PM
#1

När är du opererad?

Jag började simma 2 månader efter op, blandat med mycket promenader (bra för att stärka ryggen, gå så mycket man orkar) och sjukgymnastik (varje dag).

Lillhoffa
3/7/13, 11:35 PM
#2

Jag opererades 6 dec 2012 så 3 månader sen. För två v började jag träna i bassängen, simma gör ont men springa i vattnet och andra rörelser är ok. Jag hoppas öka träningen successivt och tar gärna emot tips!

Agnez94
3/8/13, 9:09 PM
#3

Hur gör det ont? Är det i ryggen eller i musklerna? Var är du opererad någonstans?

[Thiah]
3/31/13, 10:23 AM
#4

Vattenträning är väl jättebra om du känner att det är skoj. Skonsamare än så blir det inte för kroppen 🙂

Upp till toppen
Annons: