Skoliosoperation

Hur länge var ni sjukskriven?

2013-01-24 14:53 #0 av: Spieluhr

Hejsan!

Jag är lite nyfiken på hur länge ni var borta från arbete/skola efter en skoliosoperation med sjukhustiden inräknad. 4-8 veckor har jag hört ska vara standard, men hur var det för er?

Anmäl
2013-01-24 16:39 #1 av: Juliasundstrom

Med sjukhustiden var jag hemma nästan exakt en månad :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Anmäl
2013-01-25 12:41 #2 av: Anna

Jag opererades i slutet av mars förra året, och återvände inte till skolan alls. Tog studenten i juni, alltså 3 månader efter min op, och eftersom jag gick en praktisk linje (naturbruk - häst) kunde jag inte delta alls sista månaderna. Studerade istället andra kurser hemifrån fram tills studenten.

Men en till två månader har jag också hört ska vara standard :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anmäl
2013-01-26 09:34 #3 av: Thiah

3 månader fick jag vara hemma från skolan när jag gick i 7an

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. /Nalle Puh

Anmäl
2013-01-28 10:38 #4 av: mickan.a

Jag var heltidssjuksskriven i 6 månader men så hade jag också ovanliga komplikationer som gjorde att återhämtningen tog lite längre. Som mamma med små barn har man också rätt fullt upp hemmavid som man kanske inte alltid har som yngre när man bor med sina föräldrar.

Anmäl
2013-01-29 21:18 #5 av: Rockinjelica

Jag var sjukskriven över 1 år

Anmäl
2013-01-31 22:59 #6 av: Agnez94

Var borta 4 veckor från skolan då var jag tillräckligt pigg och kunde göra allt själv!

Anmäl
2013-02-01 16:29 #7 av: Juliasundstrom

Jag tror att de flesta som går i skolan (med en vanlig inriktning) Kan återgå till skolan inom 3-5 veckor, sen finns det ju självklart undantag som vi ser här. Det är lite olika. Jag gick ju som sagt till skolan en månad efter min op men var redo redan efter tre veckor, det var bara att mitt schema inte passade mig just då :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Anmäl
2013-02-01 18:43 #8 av: Spieluhr

Åh okej då vet jag. Jag har inte någon jätteaktiv linje även om det ingår lite fysiska lektioner, har dock hört att man kan börja med halvtid innan man kör igång på fulltid! :-D Så jag hoppas att jag kommer iväg till skolan inom 3-4 veckor.

Anmäl
2013-03-21 09:04 #9 av: Spieluhr

Kan passa på och bidra med att jag går i skolan sedan en vecka tillbaka! Var borta cirka fyra och en halv vecka med sjukhustid inräknad. Det funkar bra, men jag går inte fulltid ännu.

Anmäl
2013-03-22 06:46 #10 av: pistenbully

Jag var sjukskriven 6 månader, jag gick dock inte i skolan när operationen gjordes.

Anmäl
2013-03-24 12:05 #11 av: CamillaS

Oj jag minns faktiskt inte svaret på denna fråga då det var så länge sen nu jag gjorde min första operation. Men fick iaf inte vara med på idrotten under ett halvår.

Anmäl
2013-03-31 10:22 #12 av: Thiah

Skoilgymnastiken fick jag inte vara med på på 1 år tror jag och på 2 år gjorde jag inte allt som man skulle göra. (kan dessutom inte det mera...)

När jag gjorde min andra op så var jag hemma runt 2 månader med alla mina brutna revben.  Dom menade på att jag skulle åka hem 2 dagar efter operationen men jag hamnade att vara där i 7 dagar. 

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. /Nalle Puh

Anmäl
2014-01-17 21:06 #13 av: Klevbom

Jag minns inte exakt hur länge jag var sjukskriven dem 2 första gångerna, det lilla jag minns var att efter andra operationen var jag tillbaka till skolan strax efter sommaren, och opererades i början av sommaren :P

sen väntar jag på min 3 ryggoperation och läkaren trodde att jag skulle behöva stanna hemma i 3-6 månader.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.