Annons:
Etiketttankar-och-funderingar
Läst 3372 ggr
Nesslan
2013-01-20 21:49

Rörlighet i axlar

Jag upplever ofta smärta i min vänster axel, den är också mycket stel. Min högra är överrörlig enligt osteopat, den knakar också mycket när jag rör den. När jag står i profil upplever jag att vänster skuldra står ut mer än höger. Min fråga är om någon annan också känner sig olika rörlig i axlarna? Problemet har successivt ökat, för 4 år sedan kände jag inte av det alls. Funderar på om det kan vara ett tecken på att skoliosen ändrat sig.

Annons:
Juliasundstrom
2013-01-21 18:03
#1

Jag har inte problem med axlarna men har precis som du att min ena axel ligger längre fram än den andra. Tråkigt att du har ont av det, hoppas det blir bättre!

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Nesslan
2013-01-23 09:37
#2

Tack :) Jag hoppades ngn annan hade liknande problem men det verkar inte så.

CamillaS
2013-01-25 12:32
#3

Jag brukar kunna få ont i axlarna. Men har faktiskt ingen aning om det beror på skoliosen eller inte. Helt plötsligt när jag är ute och promenerar, även om jag inte bär på någonting så kan jag få ont i ena axeln. Har många gånger funderat på om det är för att jag spänner mig eller vad det nu kan bero på. Har även fått höra av min läkare att jag har överrörliga kotor. Så ja, jag vet inte.

[Thiah]
2013-01-26 09:37
#4

Jag har axel problem. Min högra axel är stel och gör ont emellanåt. Den knakar och går ibland inte att lyfta lika högt som den vänstra. Den vänstra axeln har däremot inga problem.

Nesslan
2013-01-26 10:09
#5

Intressant att höra om era problem. Då är det nog inte ovanligt att axlarna tar stryk av skoliosen. Om jag tittar i spegeln så ser jag också att axlarna är i olika höjd. Inte så konstigt om ryggraden inte är rak.

[Thiah]
2013-01-26 13:10
#6

min ena axel är högre och längre fram än den andra. Trodde det var så för alla med skolios Glad

Annons:
Nesslan
2013-01-26 15:57
#7

Ja det tror jag med. Men rörligheten vill jag gärna höra om ngn annan har problem med.

Juliasundstrom
2013-01-26 18:53
#8

Jag tror nog att det kan vara så att det kanske inte just är skoliosen som påverkar rörligheten :) Det finns mycket annat som kan orsaka det också! :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Upp till toppen
Annons: