Annons:
Etikettallmänt-off-topic
Läst 2007 ggr
CamillaS
1/15/13, 11:56 AM

OT- Ta körkort!

Är det någon här inne som sitter i samma sits som mig just nu och håller på att ta körkort? Eller har tagit körkort? :)
Känns som att jag sitter nu dagarna i ända och bara pluggar bil teroin hehe. ^^

Har kört ganska mycket, har tom kört upp en gång och kuggade, men pga en väldigt otrevlig (som jag upplevde det) inspektör så vågade jag helt enkelt inte köra upp igen så allt blev lagt på is i flera år och nu försöker jag igen.
Fast denna gång är jag ännu mer taggad på att ta det!
Ingen dum inspektör ska få sabba för mig denna gång!

Så ja nu har jag fått börja om från ruta 1. Övningskör med min brorsa när tillfälle ges och han inte jobbar, själv är jag arbetslös än så länge.
Har även börjat köra lite smått på trafikskolan i Norrtälje.

Nån som kört upp där?

Tja min körlärare Lasse tycker att jag manövrerar bilen väldigt bra. Problemet jag har sitter i mitt självförtroende. Jag måste öka på det, vilket jag har hört HELA MITT LIV!! Så det är inget nytt i mina öron…

På torsdag ska jag köra Gillinge halkbana, ska bli skit kul, men är endå lite små nervös haha!
Så ja, det går iaf framåt med små steg. :)

Ni som har körkort kan vel berätta om hur det var för er att ta körkortet. Vad fick ni göra på uppkörnningen t.ex. Körde du privat eller med trafikskolan eller båda?

Ja, berätta lite! :D

Och ni som sitter i samma sits som mig, berätta hur långt ni har kommit eller hur det går rent allmänt med körkortet för eran del. :)

Annons:
Juliasundstrom
1/17/13, 8:29 PM
#1

Jag tog mitt körkort knappt två månader efter min operation. Jag hade övningskört och var redo för uppkörning och hade bokat och allting. Bam så fick jag en operationstid- Dagen innan min uppkörning. Det var alltså bara att boka om den till två månader senare men visst, det gick ju lika bra det :)

Förstår frustrationen och allt som du känner. Det är så himla jobbigt med all teori och allt, men jag upplevde att provet var mycket lättare än vad man förväntade sig :)

Jag körde mest på trafikskola då jag inte riktigt hade tid att köra hemma, men visst kunde jag köra hemma ibland. Jag älskade att ha körlektioner på trafikskolan så hela min körkortsperiod var superkul! Gick även på teorilektioner på min trafikskola och lärde mig en del av det.

På min uppkörning fick jag visa hur vindrutetorkarna funkade, parkera vid närmsta köpcentrum och sedan köra motorväg och småvägar där jag fick backa runt hörn. Därefter var uppkörningen slut och jag var godkänd :D

Lycka till med körkortet Camilla! :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

CamillaS
1/25/13, 11:55 AM
#2

Ja det är väldigt frustrerande. Jag hoppas verkligen att jag klarar uppkörningen på första försöket. Håller iaf tummarna och hoppas på det bästa. Körkortet är ju bara så dyrt, undrar hur jag ska ha råd med allt.. :/ Hur många lektioner tog du på körskolan innan dom tyckte att du var redo för uppkörningen?

Juliasundstrom
1/25/13, 5:00 PM
#3

Ja fy! Men det ska nog gå bra ska du se! :) Jag fick ta ett par extra i och med mitt uppehåll men sammalagt blev det 21 lektioner :) Körkortet är tyvärr en dyr historia, och tråkigt nog är ju uppkörningen ruskigt dyr så det är tråkigt om man får göra om den :/

Jag är säker på att det kommer gå jättebra för dig dock! :) Ett stort lycka till!

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Upp till toppen
Annons: