Annons:
Etiketttankar-och-funderingar
Läst 2162 ggr
[Thiah]
12/12/12, 2:08 PM

Brännande ländrygg.

Har varit långledig eftersom jag ska byta jobb och tänkte ta ut lite semesterdagar innan jag slutar på det gamla. Under dessa dagar har jag städat, spelat vid datorn, läst och rört mig på staden. Alltså det jag gör de flesta dagar. Men i söndags vaknade jag av att det brände och gjorde hemskt ont i ländryggen. Den enda ställningen som fungerade var att ligga raklång i sängen. Försökte sova men jösses så det brände.

Resten av söndagen gick åt till att försöka få ryggen att sluta bränna och göra ont men tillslut fick jag ta tabletter. Försöker verkligen undvika smärtstillande. Inte blev det bättre av att vara på jobbet dagen efter. Dagis är nog inte det bästa stället för en skoliospatient. Nu har det gått över och det känns ganska bra i ryggen igen.

Jag märkte på söndagen hur less och trött jag är på att ryggen dikterar mitt liv. Sambon förstod först inte hur ont jag hade men efter att en ofrivillig tår eller två fällts så insåg han att detta inte var den vanliga smärtan. Det jobbiga är när man inte ens ordentligt kan sträcka ut sig och få musklerna tänjda och stretchade. Hos mig kan det skapa lite av en panikångest känsla att inte kunna få bort det stela.

URK säger jag bara.

Annons:
mickan.a
12/12/12, 9:01 PM
#1

Det bränner för mig också, och det håller mig vaken ibland på nätterna. Hade inga problem med ländryggen innan operationen, men nu blir den så lätt överansträngd. Tycker också att det känns bäst att ligga på rygg. Skönt att det är bättre för dig nu! Kan du inte få jobba med äldre barn så att du slipper lyfta i jobbet? Krya på!!

Mickan, 34 årig norrlandstjej, tvåbarnsmamma, skoliosopererad i feb 2012.

 

Anna
12/12/12, 9:11 PM
#2

Usch, låter jobbigt, hoppas det inte fortsätter!

Jag upplever samma känsla, väldigt ofta. Både innan och efter op. Har tyvärr inte hittat något som hjälper mot detta, inte heller några recpetfria värktabletter tar bort just den brännande värken för mig.

Känner även igen mig i "panikkänslan" över att inte kunna tänja/stretcha ordentligt, speciellt när man har ont och känner sig stel. Obehagligt…

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

gimbi
12/17/12, 10:35 AM
#3

Inte särskilt trevligt..

Jag har det också väldigt ofta i skolan och jag har inte heller hittat några bra receptfritt läkemedel som hjälper mot detta. Har märkt att det är kroniskt så jag får helt enkelt försöka leva med det.

Upp till toppen
Annons: