Annons:
Etikettskoliosoperation
Läst 2249 ggr
Anna
2012-11-14 14:44

Tips för överkänsliga ärr

Igår var jag på återbesök, första sedan min operation för ca 7 månader sedan. Jag frågade min läkare om mitt överkänsliga ärr och om det kommer dämpas/bli bättre eller om jag får räkna med att leva med det, och han sa att det borde läka och bli lite bättre med tiden, men försvinner nog inte helt. Sedan gav han mig ett tips på hur man kan dämpa obehagskänslorna - att ta en grov handduk eller liknande och GNUGGA längs hela ärret varje dag i några minuter. Han sa att det kan ta bort "spetsen" på det onda, att man dövar nerverna lite så att det blir mindre känsligt. Det ska tydligen ha funkat för många.

Själv ryser jag bara jag tänker på det då mitt ärr är hur överkänsligt som helst, och jag vet inte om jag vågar prova faktiskt haha. Men kanske någon annan som fått samma tips/provat/vågar prova!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Annons:
CamillaS
2012-11-14 20:44
#1

Hua, ja det där lät ju bara läskigt när jag läste det. Tror nog inte att jag skulle våga prova på den metoden. :P

[Thiah]
2012-11-15 07:41
#2

Jag rös också när jag läste det där. Erm istället för grov handduk räcker det att sambon använder sin skäggstubb? För det är lika obehagligt men ändå behagligare Flört

Anna
2012-11-15 16:41
#3

#2 Hahaha Glad

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

CamillaS
2012-11-15 21:37
#4

#2 Prova kan du ju alltid. ;)

[Thiah]
2012-11-17 14:12
#5

#4 ska fråga om han är villig att vara min ärrborstare med hakan Tungan ute

CamillaS
2012-11-17 16:00
#6

#5 Haha ser det framför mig. xD

Annons:
Upp till toppen
Annons: