Annons:
Etiketttankar-och-funderingar
Läst 1818 ggr
pistenbully
11/7/12, 3:13 PM

Har du ont?

Jag sökte för ryggont i 3 år innan doktorerna upptäckte att jag hade ont, trotts detta pratar dom med mig precis som att jag skulle hitta på att jag har ont. Enligt doktorerna är det ytterst få som har ont pga detta och till nu göra en undersökning om hur vanligt detta är, att man har ont. Man får ju iallafall en liten uppfattning av situationen. Kommentera gärna lite kring erat svar.

Annons:
Anna
11/7/12, 3:46 PM
#1

Kronisk värk sedan många år tillbaka, som tyvärr inte verkar ha blivit bättre sedan min operation (7 månader sedan). Hoppas att sjukgymnastik kanske kan hjälpa i framtiden, men vågar inte hoppas så mycket.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Juliasundstrom
11/7/12, 4:18 PM
#2

Jag hade ont innan operationen och har fortfarande ont, men nu har jag även ont av staget från operationen så ja. Hade ont och har fortfarande ont 7 månader efter operationen :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Spieluhr
11/7/12, 7:26 PM
#3

Jag valde 'jag har inte ont' för jag inte har någon olidlig smärta, som jag inte kan hantera. Klart att jag kan bli stel och lite trött där skolioskröken sitter ibland, plus att mina lungor funkar ganska taskigt. Men jag anser verkligen inte att jag har så ont att jag skulle behöva opereras för det.

Jag måste opereras för att jag har inget annat val, kommer bara bli sneare och sneare om jag inte opererar mig. Det har redan ökat över 20 grader på mindre än två år så jag blev helt plötsligt ett ganska akut fall! Kommer inte få vänta längre än till ungefär mars vilket är skönt. Måste få en magnetröntgen och skiktröntgen gjord, sedan är det ett återbesök sen operation!

[Thiah]
11/8/12, 7:13 PM
#4

min smärta klassas säkert som kronisk men den varierar i styrka. Jag har ofta en smärta som på skalan 1-10 klassas som en 6-7.

Har 1½ lunga tack vare en idiot (ursäkta språket) till läkare och detta påverkar hela kroppen.

mickan.a
11/10/12, 3:46 PM
#5

Jag har haft värk till och från som yngre men i 30årsåldern efter två graviditeter hade Skoliosen ökat ordentligt och jag fick problem med låsningar och hemsk värk. Opererades som 35åring men har fortfarande mycket besvär med värk, mer än innan operationen. (9 månader sedan). Det blir bättre och bättre och är nu mest muskulärt men helt smärtfri blir jag nog inte efter som mina muskler är kroniskt spända. Långvarig smärta är ofta svår att bryta då smärtsystemet är överbelastat under så lång tid men jag kämpar med sjukgymnastik, stretchning, avspänning och massage. Det hjälper en del!!

Mickan, 34 årig norrlandstjej, tvåbarnsmamma, skoliosopererad i feb 2012.

 

pistenbully
12/1/12, 6:36 PM
#6

Jag vill tacka för alla era svar, det är intressant att veta hur andra har det.

Annons:
CamillaS
12/2/12, 11:24 PM
#7

Jag har inte ont hela tiden, och sen dom opererade ut mina stag så har jag inte haft lika ont som innan.
Jag får mest ont när jag sitter, går eller står stilla länge. Men om jag lägger mig i sängen blir jag helt smärtfri efter en stund.

pistenbully
12/3/12, 9:16 AM
#8

#7 får jag fråga varför de opererade ut stagen?

CamillaS
12/3/12, 4:44 PM
#9

#8 Svaret hittar du här. :)

pistenbully
12/3/12, 4:57 PM
#10

#9 tack för att du ville dela med dig. Tråkigt att du har fått gått igen så mycket med din. Rygg. Jag kan inte ens föreställa mig!

CamillaS
12/3/12, 6:10 PM
#11

#10 Ja det var minst sagt ingen rolig tid, men det är bättre nu iaf. :)

pistenbully
12/3/12, 7:10 PM
#12

#11 det glädjer mig! :-D

CamillaS
12/3/12, 10:49 PM
#13

:)

Annons:
Upp till toppen
Annons: