Annons:
Etikettallmänt-off-topic
Läst 2256 ggr
[Thiah]
2012-10-26 19:49

ibland vill man bara gnälla

Jag börjar tröttna på min axel. Får man ge bort sin axel? Jag är, som många av er vet, opererad 2 gånger. Den andra gången korrigerades puckeln vilket ledde till att mitt skulderblad stack ut.

Det utstickande skunderbladet gör nu att jag inte kan sitta mot en stol eller en soffa rakt. För när jag sitter rakt trycks skulderbladet in och tvingar axeln utåt. Detta gör att jag har väldigt ont/är väldigt stel i min axel och det irriterar mig samt stör mig i dagliga rörelser.

Ibland blir jag så trött på min skolios och alla problem den ger mig. Så väldigt, väldigt trött.

Annons:
mickan.a
2012-10-30 05:55
#1

Ja visst blir man trött av att ständigt känna av kroppen….och man måste få "gnälla" över det ibland…Kram

Mickan, 34 årig norrlandstjej, tvåbarnsmamma, skoliosopererad i feb 2012.

 

CajsaBajsa2
2012-11-04 17:08
#2

Jag instämmer i ditt gnäll. Jag är också så förbaskat trött på min rygg och axel/skulderblad. Har precis samma problem att skulderbladet sticker ut och axeln åker fram. Fast mitt är inte på grund av operation, mitt har alltid varit så. Antalet stolar i hela världen som jag faktiskt kan sitta i utan att få ont är försvinnande litet.

Gnäll gnäll Glad

[Thiah]
2012-11-04 18:22
#3

man blir en hejare på att sitta framåtlutad. Eller så har jag en kudde som stöd.

CajsaBajsa2
2012-11-04 19:03
#4

Ja, men det är lätt att man får ont i nacke och axlar av att sitta framåtlutad.

Upp till toppen
Annons: