Annons:
Etikettövrigt-om-skolios
Läst 1630 ggr
Juliasundstrom
9/14/12, 9:04 PM

Min praktik

Min praktik på Avd 16 på Sahlgrenska är nu över. Det har varit en otroligt rolig tid och jag har träffat så många fantastiskta människor, både med skolios och andra ryggproblem. Jag känner att jag har en bättre förstående för vården och jag har lärt mig så otroligt mycket om skolios, trots att jag trodde att jag visste det mesta redan innan.

Tack vare att jag var med under en operation fick jag svar på såna där frågor som man kanske alltid undrat men inte kunnat fråga någon om.

Jag var även med min skoliosläkare på en skoliosmottagning under en eftermiddag och fick på så vis träffa på patienter som bara var där för undersökning, och fick även av detta lära mig väldigt mycket då jag fick vara med bakom allt och se på röntgenbilder osv. 

Jag vet inte vad jag vill få sagt med detta men det har varit en fantastisk upplevelse att få lära mig allt detta samt träffat så många patienter som är i samma situatuion som mig.

Vill ni läsa mer om hur det har varit kan ni göra det här http://julhaz.blogg.se/category/praktik-pa-avd-16.html :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Annons:
CamillaS
9/15/12, 3:47 PM
#1

Jag har följt din praktik på din blogg och ja det verkar som att det var en väldigt intressant praktikplats att vara på.
Hur länge var du där? Känns som att det har gått så fort. :P

Juliasundstrom
9/15/12, 8:07 PM
#2

Ja det var det verkligen! :) Jag var där i 4 veckor och det tiden gick alldeles för fört kan jag lova!

Medarbetare på Skolios Ifokus.

CamillaS
9/15/12, 8:20 PM
#3

Oj har det redan gått fyra veckor?Förvånad Haha ja då har tiden verkligen flugit iväg. ^^

Upp till toppen
Annons: