Annons:
Etikettskoliosoperation
Läst 2576 ggr
Juliasundstrom
8/27/12, 6:43 PM

Det häftigaste jag någonsin gjort!

Idag var jag med under en skoliosoperation. Jag stog och kollade på varenda liten grej de gjorde i över 3,5 timmar. Det är det häftigaste jag någonsin gjort, vilken känsla! Det var svårt att tänka sig att dom gjort likadant med mig. Ibland är man lyckligt ovetandes haha :)

Ni kan läsa mer om det på min blogg där jag skrivit om allt i ett inlägg om ni vill :) http://julhaz.blogg.se/2012/august/forsta-parkett-pa-en-skoliosoperation.html

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Annons:
CamillaS
8/28/12, 3:31 PM
#1

Men åh vad häftigt! Hade gärna fått göra det själv!
Haha hur orkade du stå så länge? Min rygg skulle vart död efter bara en halvtimme typ. Tungan ute

Juliasundstrom
8/28/12, 8:22 PM
#2

Ja riktigt coolt faktiskt! :D Min rygg var DÖD men jag ville verkligen orka med hela operationen och se allt, för jag visste att jag skulle ångra mig sen om jag inte stannade kvar under hela op :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

CamillaS
8/29/12, 7:04 PM
#3

Jo det förstår jag, hade jag varit där så hade jag gjort samma sak. ^^;
Kan tänka mig att det var väldigt intressant, speciellt då du har genomgått en likadan operation själv. :)
Såg du alla detaljer, hur dom böjer till ryggraden osv?

Juliasundstrom
8/29/12, 9:29 PM
#4

Ja det var himla intressant! :) Jag såg allt! Dom förklarade även lite hur dom gjorde och varför när dom gjorde något speciellt så det var jättekul faktiskt! :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

CamillaS
8/29/12, 11:17 PM
#5

Åh *avis* Tungan ute

Juliasundstrom
8/30/12, 6:26 PM
#6

Haha ja, jag önskar att alla fick chansen till det någon gång faktiskt :D

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Annons:
CamillaS
8/30/12, 10:11 PM
#7

Synd att du inte fick filma. Flört
Men förstår såklart också att alla vill inte vara med på film eller se sig själv.
Nu gjorde jag inte det, men jag hade gärna velat ha min operation filmad om möjligheten gavs. Hade varit roligt att titta på efteråt och se hur dom gjorde i ens kropp.

Juliasundstrom
8/30/12, 10:43 PM
#8

Ja precis! :) Det var inget väldigt som skedde, den gick tillbaka lite i taget tyckte jag, dom skruvade lite här och där i de olika sakerna, hade grejer som det drog lite i ibland, men den gick tillbaka långsamt :D Men väldigt intressant att se, det är en väldig pressesion för att få i skruvarna rätt osv :D Ett riktigt hantverk haha!

Medarbetare på Skolios Ifokus.

CamillaS
8/30/12, 11:20 PM
#9

Ne precis, kan tänka mig att det inte är nå jätte rörelser men skulle endå varit intressant att se.
Har ju kollat på youtube filmer där dom utför skolios operationer, men oftast så är det i andra länder. Hade varit kul att få se nåt filmat från nåt svenskt sjukhus.

[Thiah]
8/31/12, 11:40 AM
#10

Oh va häftigt!

Juliasundstrom
8/31/12, 3:02 PM
#11

#9 Ja det hade verkligen vart kul att ha sin operation på film! :)

#10 Ja Skrattande

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Upp till toppen
Annons: